baby 5 maanden overdag weinig honger

<p>Hoi hoi, </p><p>Mijn zoontje is nu 5 maanden en weegt 7,3 kilo. Hij krijgt overdag 4 flessen van 200ml en in de nacht ook nog een fles van 200ml. In de nacht wordt echt wakker van de honger en drinkt deze in 1 keug leeg.  Overdag lijkt hij alleen weinig tot geen honger te hebben. Ik moet zijn flessen er echt inproppen. Ik heb geprobeerd de nachtvoeding te verkleinen, zodat hij overdag meer honger heeft, maar dit maakt geen verschil. Wel dat hij dan in de nacht niet meer inslaapt.</p><p>Hij krijgt nu om 7, 11, 3 en 7 een fles van 200 ml (180+6) en tussendoor wat groente en fruit, maar dit zijn ook maar 2 ijsblokjes. Verder wil hij dit ook niet meer.<br /><br />Iemand hier ervaring mee? Moet ik de flessen verkleinen overdag naar 150? </p><p>Alle tips zijn welkom. </p>
 
Volgens mij mogen na 6 maanden de bijvoedingen pas een voeding gaan vervangen... Officieel is dit natuurlijk nog maar de periode dat ze alleen smaken leren kennen.. ik zou nog even geduld hebben met minder geven en gewoon geleidelijk aan beetje uitbreiden
 
Klinkt gewoon goed wat je doet, maar als hij 180 niet altijd opdrinkt is dat echt niet erg. Weinig kindjes drinken altijd keurig hun flessen leeg, het is heel normaal dat ze vaak een deel laten staan. Drinkt hij 5x120 of 150 is dat ook ruim voldoende.

Ik werk op een kinderdagverblijf al 10 jaar en we noteren altijd wat kindjes drinken. De meesten drinken zo'n 100-150cc per fles. De ene fles gaat met gemak leeg, de volgende gaat er dan maar 100cc in. Zolang hij gewoon groeit is het prima, 5x 180 hoeft écht niet!
 
Terug
Bovenaan