Baby 5 maanden slaapt slecht, behalve op mij

<p>Hoi Allemaal,</p><p>Ik had een vraag. Ik heb een zoontje van 5 maanden die sinds 3 weken ineens om het uur of om de twee uur wakker is en begint te huilen in de nacht. Overdag is er niks aan de hand en zelfs zijn slaapje tussen 6 en 10/11 doet hij in een ruk door. Na deze tijd begint het echter. Nou heb ik hem hierdoor al vaker bij min gepakt, om hem of op mij te laten slapen of naast bij in bed te leggen om hem snel te kunnen troosten. Dit omdat mijn vriend ook vaker nachten heeft en ik het dan alleen moet doen en ik helaas zelf ook niet zonder slaap kan.</p><p>nu is mij eerste vraag: zijn er mensen die dit herkennen?</p><p>zijn er mensen met tips</p><p>en kan mijn mannetje zo wennen aan op of bij mij liggen dat ik het probleem alleen maar zelf groter maak daar hem iedere keer bij mij te pakken.</p><p>alvast bedankt voor jullie input!</p><p>groetjes Nina</p>

Ik heb dit met m'n zoontje altijd gedaan en die ging weer prima in z'n eigen bed slapen na zo'n periode. Vaak rond tandjes, ziek, sprong etc.
Ik denk als hij z'n eigen bedje goed gewend is, dat dat prima kan. Heb nu een newborn en die is haar bedje nog niet gewend en dan is het bij mij slapen lastiger af te leren en merk ik nu dat het een gewoonte begint te worden. Per kind dus anders maar in jouw geval zou ik het zeker zo doen, ook voor je eigen nachtrust!

Om 18.00 de nacht in gaan is wel behoorlijk vroeg ja.. zodra de nacht dan écht begint, is hij alweer een eindje uitgeslapen.

Hier deden ze op die leeftijd een slaapje van 17.00-17.45/18.00 en dan om 20.00 de nacht in. En dan alsnog zijn er nachten dat ze onrustig zijn hoor, dat hoort er gewoon bij helaas. Maar om 18.00 al naar bed is behoorlijk vroeg!

Wordt hij zelf wakker om te 22.00/23.00 of maak je hem wakker voor een fles? Als dat laatste het geval is zou ik dat misschien niet meer doen. Misschien haal je hem uit zijn diepe slaap. 

Hij heeft een Ritme van om de vier uur een voeding, waarbij hij voor de laatste voeding in bad gaat en dan zijn fles krijgt. Afhankelijk van hoelaat hij dus sochtends wakker is geworden gaat hij in de avond naar bed. Dit is dus ook regelmatig om 20.00. Verder slaapt hij overdag meestal maar 3.5 uur bij elkaar.
en nee om 2300 wordt hij uit zichzelf wakker voor een fles. Als hij blijft liggen laat ik hem ook.
naar wellicht dus een idee om hem nog een keer tussendoor wakker te maken en te houden. Tot 20.00/20.30

Terug
Bovenaan