Baby 5 maanden slaapt steeds slechter

Ladies, even advies gevraagd: mijn zo goed slapend baby slaapt steeds slechter.
Tot 4 maanden ging het perfect. Van 19u tot 4-5u geen voeding, daarna tot 7u en daarna weer slapen tot 8-9u. Dutjes waren ook redelijk makkelijk, 45min of 1,5u maar in ieder geval goed weg te leggen.

Vanaf de 4 maanden regressie of sprong, of wat het dan ook is; hij slaapt slecht in de nachten, wordt zo vaak wakker, wil zonder borst niet slapen, maar drinkt kort en valt in slaap.
Daarbaast is slapen overdag meestal maar 1 dutje van 45min en verder vooral 30min en een strijd.
Ik zie dat hij niet uitgeslapen is, omdat hij hongerig en chagerijnig blijft. Ik krijg het patroon niet doorbroken.

Hij is dus net in of door zn slaapgegressie heen, hij is motorisch flink aan het ontwikkelen en ook qua geluiden. Borstvoedingproductie dipte wat, maar dat heb ik onder controle door te kolven en aan te vullen met kv en in ieder geval voldoende aan te bieden.

Iemand die het herkent? En tevens tips?

Ik heb geen gouden tip maar herken het wel heel erg.
Onze dochter is nu ruim 5,5 maand en ik kan nu zeggen dat ze pas net uit der sprong is. Sprong 4 heeft echt lang geduurd met veel slecht en weinig slapen. Mij heeft het geholpen om het te accepteren en niet te veel de strijd aan te gaan om haar perse te laten slapen. Ik heb veel gewandeld, geknuffeld en getroost. Nu gaat het iedere dag een steeds beetje beter en slaapt ze goed in en redelijk door! Het is echt heel heftig en zwaar maar het gaat echt voorbij. Hou vol en je doet het goed!

Helaas ook geen tips, we herken ing dat het bij ons tot 5,5 maand 's nachts erg pittig was. Overdag was het tot 6 maanden niet de makkelijkste slaper. De 4 maanden slaapregressie was voor ons rond 5 maanden denk ik op het hoogtepunt en langzaam aan werden de nachten toen beter. Al blijven wij nu met 9,5 maand nog steeds wisselende nachten hebben? Toch vond ik qua slaap 4-5,5 maand het allerpittigste, hoop dat het bij jullie snel betert?
Oh en wat voor ons werkte, omstebeurt 'nachtdienst' zodat je nog wel steeds bij kan tanken.

Terug
Bovenaan