Baby 5 maanden vaak kortstondig wakker

Hallo allemaal,

OnzE dochter van 5 maanden Is ineens vaak wakker snachts dan moeten we de speen er in doen en slaapt ze weer verder, soms niet dan heeft ze voeding nodig . Nou hebben wij het idee dat ze “voor loopt” in haar ontwikkeling en allemaal oefen hapjes hebben we al gedaan . Zou ze nu meer vast voeding nodig hebben ? Mag brood zonder korst al? Of papfles als laatste voor het slapen? Of eerder ? Maw wat te doen ? Alvast bedankt !
 
Wat bedoel je precies met dat je oefenhapjes allemaal gedaan hebt? Krijgt ze nu dus naast de melk 2x per dag een tussendoortje qua groente en fruit?
 
Dat we inmiddels verschillen groenten en fruithapjes gehad hebben. 


oo de opvang (was deze week voor het eerst) krijgt ze sochtends fruit en smiddags groente . Maar daar is ze alleen maandag en disndag.
vannacht bijna niet geslapen. Ze is 180 graden gedraaid . Ontroostbaar en als ze slaapt dan alleen tegen mijn aan. Heel raar. Miss reactie op de mango van gisteren ? Is niks lichamelijks te zien of spugen of krampjes . 
 
Maar krijgt ze dus elke dag vast als tussendoortje groente en fruit? Of alleen een paar oefenhapjes steeds? Ik zou namelijk eerst dat doen voordat je begint met brood. Weet even niet vanaf welke leeftijd dat geadviseerd wordt, maar dat staat vast op de site van het voedingscentrum. Daarnaast, zou natuurlijk ook iets heel anders kunnen zijn dan honger. Slaapregressie, sprongetje, geef het beestje een naam.
 
Onze zoon van bijna 6 maanden slaapt sinds een maand ook slecht. Of nou ja, hij slaapt, maar wordt weer heel vaak wakker voor een voeding. Vaak wel 3x, terwijl hij daarvoor al heeft doorgeslapen of anders met 1 voeding tussen 20.00 en 8.00 uur genoeg had. Ik denk meer aan ontwikkelen, sprong, slaapregressie of hoe je het maar noemen wilt. Ik hoorde van een vriendin met een kindje van dezelfde leeftijd hetzelfde. Dus ik denk dat wat je omschrijft gewoon bij de leeftijd hoort, we even door moeten bijten en het vanzelf weer verandert! Succes! 
 
Rond de 6 maanden veranderd goed slapende baby's in slecht slapende en andersom.
Als het vaak alleen om speen gaat lijkt het me niet voedsel gerelateerd. Of hooguit wat maagzuur wat met speen makkelijker wegsabbelt? 
 
Terug
Bovenaan