Baby 5 maanden valt niet vanzelf in slaap.

<p>Goedemiddag!</p><p>Hier een moeder met een baby die niet vanzelf in slaap valt. Valt alleen op de arm in slaap. ''s avonds een prima slaapster. Valt in slaap in me armen na de laatste fles. En komt dan tussen 01.00-03.30 ergens voor de nacht fles en slaap dan tot de ochtend door. Overdag ander verhaal. Valt in slaap in mijn armen en bij wegleggen wisselt het enorm! Ene keer slaapt ze netjes een uur. Andere keer zodra haar kont maar het bedje voelt wakker.  Ga echt bij de eerste slaapsignalen naar boven. Wil haar graag aanleren uit zichzelf te gaan slapen. Geprobeerd haar wakker in bed te leggen. Gillen!!!!! Dit houd aan net zolang tot je haar oppakt. Houd het gerust een uur vol. Echt geen in slaapvalhuiltje dus. Zodra je haar pak is ze direct vertrokken. Geprobeerd haar in bed te troosten. Hand op buik. Ssss geluiden. Zachtjes kriebelen. Bij haar blijven. Weggaan echt alles geprobeerd. Zijn er baby's die het vanzelf gaan doen? Het oorverdovende gillen/krijsen en snikken vind ik echt geen doen........... Reden waarom ik 't vraag? : ze is een lange flinke baby. Het wordt voor kdv en opa en oma vrij zwaar op deze manier. + ik zou het voor haar ook fijn vinden als ze de kunst van zelf in slaap vallen onder de knie krijgt. Moeders met ervaring hierin? </p>

Pittig is dat he!
Hier hebben we hetzelfde gehad. Alleen maar op mij willen slapen. Ik heb het na ook alles proberen heel langzaam afgebouwd. 
Eerst na 20 min (als hij in een diepe slaap was) elke keer voorzichtig weggelegd. Met inderdaad wisselend succes. 
Toen dat een paar dagen achter elkaar goed ging na 15 min weggelegd. Zo steeds verder afgebouwd. Daarna met hem rond gelopen tot hij bijna sliep en dan in bed leggen. In het begin was het steeds huilen/krijsen en pakte ik hem op en liep ik weer even rond. Dit moest ik soms 4 of 5 rondes volhouden. Nu na 1,5 maand lukt het hem om zelf in slaap te vallen. Wel met huilen meestal maar niet meer het overstuur krijsen. 
Hij slaapt ook sinds 8 weken op zijn buik en toen ging het snel beter. 

Valt ze wel zelf in slaap in de kinderwagen? Anders kun je daar ook mee oefenen. 

Slapen doet slapen... als ze oververmoeid zijn lukt het zelf in slaap vallen ook minder goed. Dus als het niet lukte ging ik altijd wandelen. 

succes!

Ik vind de aanpak van linnie een hele goede als ze nergens zelf in slaap kan vallen. Op de buik slapen kun je ook eens proberen als je dat nog niet gedaan hebt en het aandurft. 
Onze zoon was overdag ook niet zo'n beste slaper, maar kon op zich wel zelf in slaap vallen. Vaak lukte hem dat overigens niet. We hebben wel altijd geprobeerd om voor voldoende slaap te zorgen dmv wiegen, wandelen of autorijden als het hem zelf niet lukte. Daar ben je best druk mee, haha. Toen ik 'm op z'n buik ging leggen, sliep hij een stuk beter. Toen hij daarna ook nog ging tijgeren, ging het slapen opeens fantastisch. 

Hier hetzelfde gehad. Dochter sliep overdag alleen goed in de buikdrager en 's avonds moest ik haar aan de borst in slaap laten vallen. Vanaf 3 maanden wel geoefend met zelf in de wieg in slaap vallen bij het ochtendslaapje. Dat lukte gelukkig redelijk vlot, maar het bleven powernapjes. Tot ze rond 5 maanden met slaapzak en al naar haar buik kon draaien. Toen sliep ze veel beter en vond ze het ook prima dat ik haar in bed legde.  Dus ik zou ook zeggen: probeer het eens op de buik.

Wouw. Allemaal buikslapertjes dus. Ze kan zelfstandig in slaap vallen in de kinderwagen maar ook alleen na een minuut of 30. Laat haar overigens niet te lang meer in de armen slapen max minuut of 10. 1x per dag max een goede ronde in mijn armen om even goed bij te slapen als het teveel Hazen slaapjes zijn geweest. Bedankt voor de rups. Geeft weer even perspectief... 

Wouw. Allemaal buikslapertjes dus. Ze kan zelfstandig in slaap vallen in de kinderwagen maar ook alleen na een minuut of 30. Laat haar overigens niet te lang meer in de armen slapen max minuut of 10. 1x per dag max een goede ronde in mijn armen om even goed bij te slapen als het teveel Hazen slaapjes zijn geweest. Bedankt voor detipss. Geeft weer even perspectief... 

Terug
Bovenaan