Baby 5 maanden veel last van boeren na laatste avondfles

<p>Hallo, </p><p>Onze dochter van 5 maanden oud (18 feb jl. geboren) heeft nogal last van veel boertjes. Daarom laat ik haar tijdens de fles al zo’n 3 a 4 x boeren en na de voeding ook nog zo’n 3 x. Overdag gaat het allemaal prima en komt ze makkelijk in slaap in haar eigen bedje. Maar na haar laatste avondfles rond 18.00 / 18.30 is het echt drama om haar in slaap te krijgen vanwege het vele boeren. We leggen haar rond 1900 / 19.30 op bed maar vaak lukt t haar niet om de slaap te vatten vanwege de boertjes en zijn we 2 uur of soms zelfs 2.5 uur bezig met haar in slaap te krijgen. Als alle boertjes weg zijn kan ze pas in slaap vallen. Heeft iemand hier ook ervaring mee of tips? Bedankt alvast!! Ps Infacol hebben we geprobeerd maar zonder enig effect.. </p>
 
Klinkt alsof je een andere fles moet kiezen omdat er teveel lucht mee komt tijdens het drinken. Gaat het aanhappen van de fles wel goed?
Ik loop in het ziekenhuis met mijn kleine vanwege reflux. Ook hij drinkt gulzig en hapt gretig de fles aan waardoor er soms veel lucht mee komt. Ik gebruikte altijd de Philips avent brede fles met natural speen. 
Echter adviseert het ziekenhuis een smalle hals fles te gebruiken van dr brown. Dit heeft voor ons verschil gemaakt!
Wat je evt ook kan doen met de avondfles, is deze indikken met johannesbroodpitmeel. Dit zorgt ervoor dat het wat dikker is waardoor er minder lucht mee komt.
 
Hi!
ja aanhappen gaat goed! 
En gebruik sinds t begin de Smalle dr. Brown flessen omdat ik die ook al top vond tijdens het voeden van haar grote zus:) 
ik denk dat ik het gewoon moet “uitzitten” en dat het vanzelf minder wordt naarmate zij meer gaat zitten. 
 
Ohja onze dochter drinkt juist niet gulzig en drinkt juist haar flesje heel mooi rustig op nog steeds met de nr 1 speen want nr 2 speen gaat nu nog te snel voor haar.
grappig hoe dat zo per kind kan verschillen.. vriendin van mij is al op de nr 2 speen overgestapt toen haar zoontje 3 maanden oud was :)
 
Terug
Bovenaan