Baby 5 maanden - veel nachtvoedingen

Mijn zoontje is bijna 5 maanden en totaal geen doorslaper. Hij gaat om 6 uur al naar boven en ligt dan om 7 uur op bed. Word soms even wakker voor de speen en komt rond 11 uur voor een voeding. Vervolgens blijft hij om de 3 uur voor (borst)voeding komen in de nacht. Het is een lekker bol ventje en weegt 8-9 kg! Het lijkt mij dat hij geen voeding om de 3 uur meer nodig heeft in de nacht, maar dat is het enige wat hem weer laat slapen. Met een speen kan ik soms een halfuurtje rekken. Hoe kan ik dit doorbreken? Meer ouders die dit herkennen?

Het is geen ramp en ik weet dat dit een fase is, maar ik ben zo bang dat ik hem teveel laat wennen aan nachtvoedingen. Twijfel of hij dit echt nodig heeft..

Het is echt doodnormaal baby gedrag... 
Mijn dochter deed dit tot 15 maanden. Je kan het doorbreken door hem te laten huilen.. en dat moet je willen ;) 

Heel herkenbaar, dat gaat hier precies zo. Heb soms zelfs het idee dat ze 's nachts meer cc drinkt dan overdag. Geen tips dus maar ik lees wel even mee :) 

Deed mn oudste ook tot 12maanden en sliep met 18 maanden voor het eerst een nacht door. Geen tips, behalve accepteren. Het is normaal gedrag en fysiek wellicht niet meer nodig maar als dat t ritme is doe je er weinig aan. We hebben dik een jaar geprobeerd te sleutelen aan dat ritme en bracht ons enkel meer en meer frustratie en vermoeidheid. Mn zoontje van 5maanden nu heeft weken geslapen en is nu ineens alweer elk uur aan t krijsen. So be it, ik heb het geaccepteerd.

Het is heel normaal , maar uurtje later naar bed misschien? Mijn meisje is ook 5 maanden oid en laatste fles is vaak rond 7 uur. 6 uur is wel heel vroeg om vol te houden tot de volgende dag

Onze dochter ging lekker doorslapen toen ze 4,5 maanden was tot ze 8 maanden was. Nu bijna elke nacht weer een voeding. Tandjes, ze gaat lopen.. allemaal nieuwe ontwikkelingen.
Nu is jouw kleine nog een stuk jonger.. maar als ik iets heb geleerd de afgelopen tijd, is dat er soms gewoon geen touw aan vast te knopen is. Hebben ze het perse nodig? Vast niet. Maar snachts lang laten huilen is nooit mijn ding geweest (overdag trouwens ook niet). Ik geef er maar gewoon aan toe.. en dat is ook het advies wat ik jou wil meegeven, hoe zwaar het soms ook is. 
Natuurlijk zijn er tig dingen die je zou kunnen proberen.. maar vaak raken ze alleen maar overstuur als ze niet krijgen wat ze willen.

Terug
Bovenaan