<p>Hi Dames (en misschien ook wel heren),</p><p>Ik heb jullie hulp nodig, of erkenning ter geruststelling..</p><p>Ons dochtertje van 5 maanden is/was altijd een ontzettend vrolijk en tevreden meisje. Nu is ze dat overdag nog steeds maar de nachten beginnen langzaamaan steeds minder gezellig te worden. Ze sliep vanaf 5 weken ongeveer door (luxe!) en bleef dat tot een maand of 4 doen. Daarna werd ze 1 of 2 keer per nacht wakker voor een speentje (prima!) maar sliep verder goed. </p><p>Nu heeft ze 2 weken geleden haar prikjes gehad + een verkoudheid er achteraan en sinds dien (of het is toeval) zijn de nachten een drama. Overdag slaapt ze prima. Als ik haar savonds in bed leg gaat ze ook meestal zonder tegen te sputteren direct slapen. Vervolgens begint ze iedere avond ongeveer 3 uur na het in slaap vallen, best hysterisch te huilen. De tranen gutsen over dr wangen en ze is ook echt ontroostbaar. Ze kijkt je wel aan maar lijkt niet helemaal wakker te zijn, zodra ze namelijk stopt met huilen, sluit ze direct haar ogen en slaapt ze weer. Het duurt al met al maar max. 10 minuten maar ze is dan zo ontzettend verdrietig, zo sneu! Dit gebeurd vervolgens om het half uur, net zo lang tot we haar bij ons in bed nemen. Daar slaapt ze namelijk wel goed. </p><p>Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Aangezien ze overdag en bij ons in bed goed slaapt, lijkt mij dit haast geen pijn te zijn. Ze drinkt verder redelijk goed, soms alleen een beetje onrustig. Eet (oefenhapjes) erg goed, is overdag blij.. </p><p>Dus wat kan het zijn en hebben jullie tips? </p><p>Alvast bedankt voor jullie reacties. </p><p> </p>