Baby 5 maanden wakker om 5 uur.

Goedemorgen,

Iemand misschien tips? Onze dochter van 5,5 maanden wordt steeds vroeger wakker.. Eerst was het altijd tussen 06.30 en 07.00, toen werd het 6 uur, half 6.. En de laatste dagen is het 05.00, ze draait dan op haar buik en gaat gillen. Ik draai haar dan terug (lukt haar zelf nog niet), maar ze draait constant op haar buik.

Sinds 4 maanden een schema van +/- 7 uur fles, 11 uur, 15 uur en 19 uur. Vaak drinkt ze de fles dan ook niet eens helemaal leeg en heb om 5 uur niet het idee dat ze echt hongerig is.

Hoe zouden we haar iets langer kunnen laten slapen? Zat al te denken om misschien toch om 5 uur een klein flesje aan te bieden, maar went ze hier dan juist niet aan? Dilemma's haha!

Het is nu zo dat ze om 7 uur fles krijgt en dan eigenlijk al weer moe wordt.. En dat vind ik ook zo sneu voor haarzelf.

Dus iemand de gouden tip? ?

Het is vrij normaal helaas dat kinderen tussen 5 en 6 de dag starten. Hier ook een vroege vogel, en die is inmiddels al 14 maanden. Begon ook rond die tijd. Wij gaan gewoon vroeg naar bed. 

Hoe ziet de rest van je slaap/eet schema eruit? Van de hele 24 uur? Het kan zijn dat ze overdag te lang of te kort slaapt, kan ook zijn dat ze een half uur eerder naar bed moet (klinkt gek maar kan echt helpen!) daarom even benieuwd naar de rest vd dag!

Ik gaf wel een flesje en daarna sliep mijn dochter nog een paar uur door. Of ik nam haar bij mij in bed En sliepen we nog een paar uur samen.

[quote quote=10467861]@Lewis Gaf je dan wel gelijk de eerste fles om die tijd?[/quote]
Ja nog steeds. Enige fles die ze nog drinkt.

Schema overdag is:

07.00 fles 180 + 6
En meestal 90 minuten wakkertijd. Normaal was het dan rond half 9 weer op bed, nu vaak wat eerder omdat ze zo vroeg wakker is.
Als ze rond 10.00 wakker is wat hapjes fruit (komt nog niet zoveel in). Soms slaapt ze tot bijna 11, dan eerst fles en rond 12 fruithapje. Dan dus om:
11.00 fles 180+6
En dan weer 90 minuten wakkertijd, dus of 11.30 of 12.30 weer naar bed. Slaapt ze meestal tot half 3 a 3 uur.
15.00 fles 180+6
Om 16.30 nog een slaapje van 45 minuten of 90 minuten.
18.00 groentehapje (ook nog niet bijzonder veel)
19.00 fles 180+6 en dan op bed

Hier een peuter en een baby van 7 maanden die tussen 5 en 6 komen. Hebben het maar geaccepteerd, alles geprobeerd maar het is niet anders. Hier is het dus zelf op tijd naar bed gaan en om 5u halen we de kids in ons bed, baby aan de borst, peuter krijgt ook wat warme melk en wij drinken koffie. Dan begint de dag in elk geval gezellig. Baby gaat dan idd rond 7.30 al weer haar eerste slaapje in, waardoor ik nooit lekker uitkom met 'standaard schema's' want die beginnen altijd om 7.00?.
Hier werkt op tijd naar bed wel het beste en dan zijn er soms uitschieters naar half 7 (maar nooit met beide kids tegelijk dus in die zin zijn we dan alsnog wakker haha).

Terug
Bovenaan