Baby 5 maanden wil zelf lepel vasthouden maar ...

Mijn dochter van 5 maanden eet sinds 1 maand oefenhapjes en was vanaf het begin fan.
Sinds een week pakt ze telkens de lepel vast als ik haar een hapje geef. Eerst kon ik hem nog goed terugpakken en het volgende hapje geven maar nu wordt het een strijd en houdt ze stevig vast? (begint dat nu al)
Vervolgens als ze de lepel vast mag houden steekt ze die veel te ver in haar mond en gaat kokhalzen. Ik moet de lepel nu elke keer uit haar handen trekken en dan is het keihard huilen/krijsen.
Tips gevraagd?
 
Wij hebben een heel handig besteksetje van difrax. Dat lepeltje en vorkje (maar je kan nu natuurlijk alleen de lepel pakken) hebben een dik handvat en zijn heel kort. Misschien dat dat minder uitnodigt tot zo ver in haar mond doen?
 
Wij gaven onze dochter dan een lepel en hadden zelf een eigen lepeltje in de hand om haar mee eten te geven. 
dan was het opgelost. 
 
Wij gaven onze dochter dan een lepel en hadden zelf een eigen lepeltje in de hand om haar mee eten te geven. 
dan was het opgelost. 
 
[quote quote=10409791]Wij gaven onze dochter dan een lepel en hadden zelf een eigen lepeltje in de hand om haar mee eten te geven. dan was het opgelost.[/quote]
Precies dit
 
Goede tip van die eigen lepel. Meneer hier doet dat ook met de lepel maar ik mag hem wel terug om te vullen ? ik houd de lepel wel aan het uiteinde (lange steel) vast zodat de lepel niet mee de keel in verdwijnt ?
 
Dankjewel voor de tips allemaal. Heb ze nu een eigen lepel gegeven maar dat was ook nog niet alles. Die steekt ze nl ook gelijk in haar mond en is er voor het hapje geen plaats? maar met een beetje moffelen ging het wel zonder huilen.
 
Terug
Bovenaan