Baby 5 mnd blijft hongerig

Hoi

Mijn baby is 5 mnd en is er hongerig. Ze is smal en lang en heel actief dus ik vraag mij af of ze wel genoeg krijgt.

7u borstvoeding
9.30u fruithapje, bijna 1 stuks fruit wat ze op eet. + wat slokken melk
12.30u borstvoeding
15.30u borstvoeding
17u groenten + 1 eetlepel griekse volle yoghurt ivm allergieen in familie
19u papfles van borstvoeding en 2 eetlepel rijstebloem
Ze slaap de hele nacht door, dus geen nacht voeding. Ze is met 3,5mnd begonnen met hapjes.omdat ze alleen maar al het eten uit onze mond keek. Ging vanaf het begin goed.

Graag jullie mening.
 
Lijkt me voldoende zo, al weet je met borstvoeding natuurlijk nooit precies hoeveel ze drinkt. Maar je gaat ervan uit dat ze drinkt wat ze nodig heeft!

Eventueel in de ochtend een papje (bambix ofzo) maken van de borstvoeding? Dat vult meer. Of zachtjes aan proberen te oefenen met brood, dat begint meestal met 6 maanden.
 
Misschien toch vaker aanleggen? Bv kun je niet teveel van geven. Misschien is het ook verlangen naar aandacht en troost en niet zozeer honger? 5 mnd vind ik nog best klein. Je moet natuurlijk doen waar je je prettig bij voelt. Mijn zoon was ook een 'hongerige' baby en lag tot een half jaar zeker met grote regelmaat aan mijn borst te drinken. Succes!
 
Mijn advies zou ook zijn om vaker aan te leggen. Borstvoeding mag je volledig op verzoek geven dus als je kindje nog hongerig is kun je dat gewoon vaker geven. 
Met 5 maanden is al het vaste voedsel nog bijvoeding en dus extra, alle voedingstoffen worden dan nog volledig uit de borstvoeding gehaald. Mijn dochtertje dronk met 5 maanden nog wel 8 keer per dag aan de borst en kreeg toen ook al groente en fruithapjes. Nu is ze 7 maanden en zit nog op zo'n 5x borstvoeding per dag. Je kunt het aantal keer borstvoedingen niet helemaal vergelijken want je weet niet hoeveel ze drinken, maar ik zou dus vaker aanleggen. 
Succes! 
 
Terug
Bovenaan