Baby 5 mnd huilt bij papa

<p>Ik zit met een probleem of eigenlijk wij (baby, man en ik)</p><p>mijn dochter is 5 maanden oud en vanaf de geboorte wil ze eigenlijk alleen maar bij mij zijn. Overdag gaat het nog redelijk als mijn man haar optilt maar zodra het 16.00 is geweest is het schreeuwen en krijsen. Flesje geven lukt hem niet, mij wel (geef borstvoeding) maar ook een flesje wil ze prima bij mij.</p><p>als ik de deur uit ben (moet) schreeuwt ze net zo lang tot ik weer terug ben. Dit kan uren zijn.</p><p>zelfs mijn zoon van 8 krijgt haar beter rustig dan mijn man.</p><p> </p><p>nu zijn we een beetje bang dat dit misschien komt door: niet al te soepele keizersnee, ik daarna in het ziekenhuis gelegen met ontstekingen, nierbekontsteking en een gebroken rug. Overigens mocht ze wel gewoon altijd bij mij zijn en leek ze er weinig last van te hebben.</p><p>maar inmiddels zijn we 5 maanden verder en komen we straks alweer in de eenkennigheidsfase dus ben bang dat het nooit meer op houdt. Wie heeft goede tips/adviezen.</p><p>ken dit overigens totaal niet van onze andere twee kids.</p>

Hoi,
Blijven proberen in ieder geval. Ik heb dit ook meegemaakt bij de eerste. Wat het bij ons was is dat papa heg niet zo goed wist en een beetje angstig was vanaf het begin omdat het natuurlijk zo een klein mensje is. Papa was bang haar onbedoeld pijn te doen en niet weten hoe hij baby moest vastpakken en wat voor de baby lekker was.. onzekerheid ook vooral. De babys voelen alles maar dan ook alles van de ouders en omgeving aan. Wellicht voelt jullie kleine dat papa stresst als ze huilt ed en daar dan nog meer van in de stress raakt en gaat krijsen.
Probeer samen met je man op de bank/bed (wat goed voelt) te 'knuffelen' met de kleine, zodat ze ook jou ziet/voelt.. en misschien voor papa een tip, iets ontspannender te zijn als hij wat stresst in zulke situaties.. misschien heeft de kleine ook wat tijd nodig na alles en voel jij als mama gewoon 100% zeker en veilig :)
Succes! Het komt echt goed!

Hebben wij ook een tijdje gehad. Nu gaat het weer.  Ik heb zodra papa er was na het werk papa een tijdje zoveel mogelijk met de kleine laten doen.  Dit gaat nu veel beter al is hij wel echt een mama kindje. 

Terug
Bovenaan