Baby 5 mnd slaapt maar 20-25 min

<p>Hoi,</p><p>Onze dochter is 5 maand en slaap snachts goed. Ze gaat rond 19u naar bed en slaapt vaak door tot minimaal 5u, vaak zelfs later. Dan voed ik haar en slaapt ze daarna nog weer, wisselend van 1 tot 2,5 uur. Overdag probeer ik te letten op haar slaapsignalen, zij gaat in haar ogen wrijven en gapen en wordt wat jengelig. Dan breng ik haar naar bed, vaak eerst nog even voeden. Vaak moet ik dan eindeloos, half uur tot uur lang, haar speentje in blijven doen om haar in slaap te krijgen. Als ik geluk heb valt ze wel meteen in slaap. Slaapjes duren echter niet langer dan 20 tot 30 minuten. En dat zo'n beetje 3x per dag. </p><p>Heeft ze gewoon niet meer nodig na een goede nacht? Of is het een fase? Ze heeft nooit heel lang geslapen overdag maar de eerste periode was dat meestal nog 45 minuten. Ik vind het nu wel erg kort worden.. opnieuw proberen haar in slaap te krijgen heeft geen zin, dit lukt echt niet meer. </p>

Ga je eerst voeden als ze aangeeft dat ze moe is? Misschien is ze dan oververmoeid en slaapt ze daarom moeilijker in. Probeer eens slapen - voeden - wakker - slapen enz.

En baby vanaf 3 maanden hoef naar 3 uur overdag te slapen staat in ouders van nu app
miss is Ze niet koe

Mn zoontje is nu ruim 4.5 mnd en herken je verhaal wel qua slapen de laatste paar dagen. In oei ik groei staat dat ze dan een sprongetje maken en tussen de 4 en 5 maanden kan een kind last hebben van slaapregressie. Zoek maar eens op. Is meestal een fase en kan zo weer voorbij zijn. Mijn zoon slaapt echter meestal wel een uurtje en wordt dan weer wakker om dan weer een uurtje te slapen. 

Het zou wel fijn zijn ochtend 45 minuten smiddags 2 uurtjes en dan nog een klein dutje op die leeftijd. Hou je wel de juiste wakker tijden aan? Wellicht kan de baby al oververmoeid zijn. 

Wij hebben een zoontje van 6 maanden en die slaapt nog 3x per dag, vaak 2x 1,5u en 1x een uur. Eerste maanden ook overdag ontzettend weinig slapen, zijn erachter gekomen dat hij een buikslaper is, sinds hij op zijn buik slaapt, gaat het overdag een stuk beter. En wij leggen ons mannetje altijd na 1,5uur wakker te zijn weer in bed (ongeacht wel of geen slaapsignalen) krijgt meestal een flesje voor hij gaat slapen. 

Bij ons ook op het begin slaapjes van 45 min en rond de 4 maanden slaapjes van 30 min.
Heb geen tips, behalve dat het erg herkenbaar is. Het enige was bij ons hielp was hem in de middag in onze arm te laten slapen, ik ging dan op bed zitten met een boek erbij en dan kon meneer 2,5 uur slapen. Maar anders echt niet. Pas met 7 maanden lukte het hem af en toe en nu 8 maanden slaapt hij in de ochtend 1,5 en in de middag ongeveer 2 uur. En slaapt hij opeens door sinds 2 weken. Niks veranderd.. gewoon zo maar opeens. 
Hopelijk veranderd het bij jullie wat sneller? hij was namelijk na dat half uurtje slapen echt niet uitgerust bij ons..

Terug
Bovenaan