Baby 5 mnd slechte drinker

<p>He allemaal,</p><p>ik heb nu een meisje van 5 maanden (dysmatuur) die vanaf het begin al slecht drinkt. Soms gaat het een tijdje goed, maar nu is het weer drama. Ik hou al vanaf dag 1 dat zij geboren werd precies bij hoeveel zij drinkt omdat het binnen krijgen van voldoende melk echt een obsessie begint te worden. Ze weegt nu ongeveer 5,5 kilogram, wat op de -2 lijn ligt en dus te laag is in vergelijking met kindjes van haar leeftijd en gewicht. Ze krijgt op een (goede) dag ongeveer 550 ml binnen. Ze drinkt niet meer dan 70 ml in één keer, wat inhoud dat ik om bijv 7:00 70 ml geeft, en een half uurtje later weer 20 ml en een half uurtje daarna weer 30 ml. Ik ben dus voor mijn gevoel de hele dag bezig met de voedingen. Ze is verder een vrolijk meisje en groeit redelijk goed. Het voelt elke voeding weer als een strijd en wij beginnen echt tegen de voedingen op te zien. (Bijna) Elke voeding word ze heel onrustig na 60/70 ml, ze wil duidelijk niet meer drinken. Overstrekt zich (wat ze denk ik doet om duidelijk te maken dat ze niet meer wil), gaat heel hard de fles wegduwen met zowel tong als handen. En word heel boos/verdrietig. Ze wil dan ook gelijk rechtop zitten.</p><p>Ik heb al meerdere keren aan reflux gedacht, maar het gekke is dat ze bij de nachtvoedingen niet deze 'klachten' vertoont. Ook als ik haar rechtop voed merk ik weinig tot geen verschil. Ook heb ik de voedingen ingedikt met johannesbroodpitmeel en speciale voeding tegen reflux en darmkrampjes geprobeerd... dit heeft allemaal geen effect gehad. De ontlasting is (met behulp van lactulosestroop) goed. Ze plast voldoende.</p><p>Mijn vraag is: herkent iemand dit? En zo ja, weten jullie wat hier de oorzaak van was? Of moet ik gewoon accepteren dat ze de hele dag kleine beetjes voeding nodig heeft? Ik ben echt even radeloos en het CB kan me ook niet verder helpen. </p><p> </p><p> </p>

Hi,
Ik snap dat het vermoeiend en frustrerend is??
Is het je eerste kindje? 
Mijn dochter was ook zo, kreeg de nutrilon omneo voor krampjes, maar altijd veel kleine beetjes. En dus vaker drinken. En zat ook aan de ondergrens, (binnen 't gemiddelde maar wel helemaal onderaan qua gewicht, tsja ben zelf ook slank en zij ook) 
Ik weet die tabel niet uit m'n hoofd maar zoals ik het lees is het gewoon een gezond slank poppetje(?)
Als het cb het ook geen zorgelijk ondergewicht vind, ze voldoende plast en bovendien tevreden en zelf vaak vrolijk is zou ik me echt niet zo'n zorgen maken! ?
Je bent er alleen wat drukker mee??‍♀️ 
Bij m'n eerste maakte ik mij ook over alles zorgen en hield ook veel dingen (o.a. voeding) nauwlettend in de gaten en schreef elke 5 cc bij.? 
Succes ?

Terug
Bovenaan