Baby 5 weken eigen slaapkamer?

<p>Mijn meisje is 5 weken oud, maar ook 5 weken te vroeg geboren en inmiddels 3,5 kg. Ze slaapt bij ons op de kamer maar maakt heel veel lawaai, ze kreunt en ateurntt nogal veel in haar slaap. Daar word ik vrij snel wakker van dus ik overweeg haar op haar eigen kamertje te leggen.</p><p>De moeilijkheid hierin zit em in dat ze nooit huilt, echt nooit dus ook niet als ze honger heeft. Nu hoor ik een verandering in gekreun maar soms ben ik een half uur elke 10 min aan het checken of ze echt al wakker is voor een voeding. Ze drinkt nu meestal rond 2h, 4h en dan tussen 6 en 8 maar het is nog geen stabiel ritme. Ben bang dat als ik haar op haar eigen kamer leg, ik het niet hoor, ook niet met de babyfoon, en dan dus of doorslaap of helemaal niet meer slaap en steeds ga kijken.</p><p>Ik ben inmiddels kapot en twijfel wat te doen. Uitzitten tot ze een ritme krijgt/leert huilen/doorslaapt. Of op haar eigen kamer leggen en gewoon elke 3h der wekker zetten en voeden met het risico dat ze dan al even wakker is (ik voed nu op verzoek). </p><p>We gaan woensdag naar het cb en daar ook advies vragen, maar wie weet heeft iemand goede tips.</p>

Ik vond het ook lastig, maar heb mijn zoontje uiteindelijk ook met 5 weken op een eigen kamer gedaan. Ik was ook helemaal kapot en had mijn rust ook nodig. Ik hoorde zijn huiltje wel. Als je m echt niet hoort zou ik idd een wekker zetten. Of de babyfoon misschien wat harder? 

Ja denk dat we de wekker maar eens gaan proberen. Ze maakt wel zoveel geluid dat ik wakker word en blijf als ze naast me ligt, maar ook weer niet zo hard dat het door de babyfoon goed hoorbaar is die op z'n hardst staat.
Denk dat we nu een keer gaan proberen dat ik op haar kamer slaap en de wekker zet en zij met papa op onze kamer. Die slaapt er toch doorheen en als er echt iets is, hoort hij het wel. Voor mijn gevoel toch fijner dat er iemand dichtbij haar is als ze heel onrustig wordt.

Wij hebben haar na 4 dagen op haar eigen kamer gedaan omdat ik ook te alert was door elk geluidje. De eerste 1,5 week heb ik de wekker gezet elke 3 uur. Als ze dan nog sliep maakte ik haar wakker. Nu (ze is nu 3 weken en 4 dagen) zet ik geen wekker meer en als ik wakker wordt na 3/4 uur en zij slaapt nog laat ok haar ook gewoon liggen. Als ze echt honger heeft hoor ik dit aan haar gesmak en als het dan nog te lang duurt voor ik hier wakker van word zet zij het wel op een huilen. Succes iniedergeval. En ik zou dus ook de eerste tijd een wekker zetten. 

Jij wordt dus sowieso ook uit jezelf wakker? Ben bang dat ik zo kapot ben dat ik rustig door slaap tot de lage ochtend :).
De eerste 10 dagen van haar leventje heeft ze in de couveuse door gebracht, daar werd ze sowieso elke 3 uur wakker gemaakt voor een voeding of kreeg ze het via de sonde als ze heel diep sliep. Dus onze start was al wat anders dan anders. 
We proberen er nu in ieder geval ook overdag wat meer ritme in te brengen door haar gewoon na 3h wakker te maken als ze nog slaapt, wie weet gaat ze dan haar dag/nacht ritme al eens omdraaien. En dan op een eigen kamertje eind van de week en daarna voel ik me vast als herboren ;)!

Ik word inderdaad uit mijzelf wakker na uiterlijk 4 uur. (Helaas ?) ik was ook bang overal door heen te slapen, maar zelfs het meest zachte smak geluidje maakt mij wakker. Ze ligt oo de kamer naast ons en wij hebben de deuren open. Je zou eventueel ook de babyfoon naast je kunnen zetten, maar over het algemeen word je wel wakker van geluidjes. Dat is volgens mij gewoon hoe je nu slaapt, alert ondanks dat je droomt oid. 

Wij hebben onze eerste ook met 5 weken op zijn eigen kamer gelegd omdat hij echt veel lawaai maakte snachts. Hij sliep vervolgens weer in, maar wij waren klaar wakker. Op een gegeven moment was mijn man er klaar mee en toen hebben we hem met wieg en al verkast naar zijn eigen kamer. 
Als jou baby niet zelf komt voor de voeding zou ik gewoon een wekker zetten om de 3 u en later als ze wat ouder is om de 4u. 

Terug
Bovenaan