Baby 5 weken erg onrustig

Hallo allemaal!

Onze baby is al een tijdje erg onrustig en het lijkt wel erger te worden. Ze kan bijna niet wakker zijn zonder te moeten huilen. Dit gebeurt al gelijk als ze wakker is en tussen de voedingen door. De ene keer valt ze meteen in slaap na de voeding maar 9/10 keer is ze voor en na de voedingen erg overstuur.

Voor en na de voeding (wij geven flesvoeding) is ze max 5 a 10 minuten ‘normaal’ wakker. We proberen in die tijd met haar te ‘spelen’ door te praten/zingen en met een knuffeltje heen en weer. Het slaat daarna dus al gauw om. Ze begint dan gelijk met haar armen te zwaaien en met haar benen te trappelen waarna ze meteen begint te huilen, soms tot krijsen aan toe. We troosten haar dan en uiteindelijk na 30-60 min valt ze dan in slaap op ons of in haar nestje. Ze slaapt dan wel 3/4 uur goed door. Ze wordt dan zelf of maken wij haar na die 3/4 uur wakker. Als ze wakker is, is ze dus max 5 a 10 min rustig’ (soms is het ook zo dat ze meteen onrustig is en dan gelijk gaat huilen) en begint het allemaal opnieuw. Ze kan dus gewoon niet ‘normaal’ wakker zijn.

Tijdens en na de voeding laten we haar boeren en zitten ook standaard 20/30 min met haar rechtop voor eventuele darmkrampjes. Wij hebben het idee dat ze geen last heeft van krampjes of een boertje die vast zit maar dat het toch ergens anders aan ligt.

Voor de rest drinkt ze gelukkig wel goed en is haar ontlasting ook goed.

Wij vinden dit ontzettend lastig en weten niet zo goed wat we kunnen doen aangezien het ook ons eerste kindje is. Iemand die dit herkent en tips advies heeft?

 
Wat vervelend dat het jullie kindje zo verdrietig is. Gekke vraag misschien maar hoe is de bevalling verlopen? Is alles goed gegaan? Het kan zijn dat ze pijn heeft omdat ze tijdens de bevalling in een beetje een ongelukkige positie heeft gelegen en/of dat ze zich nu misschien overstrekt en pijn heeft. Dat is het lastige aan zulke kleintjes, het kan echt vanalllleees zijn wat dwars zit. Wij zijn met onze kleine man naar de babyosteopaat gegaan, dat is iets wat ik zeker kan aanraden! Misschien dat zij jullie verder kunnen helpen.
Succes!
 
Op die leeftijd huilen ze gewoon veel. Ik herken dat wel van mijn dochter. Die huilde ook als ze wakker was tot 8 weken ofzo. Ik zou je kindje tussen de slaapjes niet te veel prikkelen door met haar te 'spelen'. Dat kan ook voor onrust zorgen. Rustig tegen haar kletsen is echt genoeg entertainment.  Ze is zo weer moe. Lekker troosten en veel, heel veel rust bieden. Je doet het goed en je baby ook. Huilen hoort echt bij kleine baby's, succes!
 
Terug
Bovenaan