Baby 5 weken kreund veel

<p>Ik heb een dochter van 5 weken oud, is wel te vroeg geboren (met 37 weken). Ze was vanaf de geboorte al veel geluidjes aan het maken, maar de laatste week kreund ze veel meer, ook in haar slaap. Ben sinds een week over op flesvoeding. Daarvoor kreeg ze afgekolfde bv en deels KV. Zit nu op ongeveer 7 voeding van 90-100cc en soms op 6 van 120cc. Ze doet erg lang over haar fles, zo 50-60 min. Dan gaat het wel op. CB zegt dat ze teveel binnen krijgt. Terwijl ze eerst zeide dat ze bij 6 voeding echt 120cc moet drinken. Ik heb het idee dat haar iets dwars zit.</p><p>Heeft iemand hier ervaring mee? Heb niet het idee dat het kraampjes zijn. Ze poept 1x per dag. CB gaf wel aan dat als het kreunen blijft ik even contact op moet nemen met de HA. </p><p>Ben benieuwd. </p><p>Groetjes </p>
 
Hoi,
ik toevallig ook een dochter van 5 weken ?
ik moet haar om de 25/30cc laten boeren en dan kan ze weer door. Dan nog doet ze er 25 minuten over maar gaat dus wel een stuk beter, en kreunt een stuk minder. Die lucht moet er gewoon vaker uit. Mij werd juist gezegd 5x120 en dus kwam ze steeds eerder met honger krijsen..ik ben vandaag begonnen met 6x120 ook. Hopelijk slaapt ze nu weer wat langer. Anders is de voeding te licht en moet ik wat zwaarders pakken? Wat een gepuzzel he ? hoop dat de tip helpt ?
 
Grappig ik heb ook een dochter van 5 weken, kreunt ook veel. Maar lijkt nergens last van te hebben. CB zei tegen mij omdat ze verder niet "lastig is" 
Elk kind maakt andere geluidjes. Ik laat haar ook altijd tussendoor boeren. Ze krijgt 6x120 en is met 37.4 geboren.
De groei loopt mooi mee met de curve. Zat afgelopen maandag op 3920 gram. Geboren met 3110 gram.
 
Dank jullie wel voor de reacties. Ik heb vanavond haar de fles gegeven en ze dronk 90cc op, leek genoeg maar kwam een uur later weer, toen 30cc op. Dus uiteindelijk weer 120cc. Had toch het idee dat ze honger had. Hou gewoon de 6x120 cc aan. 
In ieder geval fijn te horen dat iedereen hier mee worstelt. Is ook lastig en je wil het allemaal goed doen voor die kleine. 
Ik ga ook eens proberen om de 30cc te laten boeren. 
Dank je wel voor tip!
 
Onze dochter is nu bijna 7 weken en kreunde en piepte echt als een oude deur! Wij denken dat het door lucht en krampen kwamen. Ze krijgt nu nutrilon omnio en daardoor zijn zowel de kramprn als het kreunen veel minder.
Ook weleens gelezen dat ze ook kreunen omdat ze dan moe zijn (?).
Als je het niet vertrouwd zou ik het eens een keer opnemen en langs de huisarts gaan.
 
Succes!
 
Kreunen deed mijn dochter ook. Ze is nu 9 weekjes. Ik gaf haar eerst ook 6 x 120 ml. Nu is dat 5 x 150 ml. Dat gekreun kan ook zijn dat ze teveel binnenkrijgt, waardoor ze krampjes gaan krijgen. Of de soort pap is niet geschikt voor haar. Is een ware gepuzzel. Met name de hoeveelheid die je mag/kan geven. De mijne was niet verzadigbaar in jet begin. Toen naar verzadigde pap overgegaan. Daar kreeg ze obstipatie van! Uit ons zelf naar de osteopaat geweest. Die had ons nuttig omneo 1 geadviseerd. En ja, ze kan gelukkig nu uit haar zelf poepen.
Verder zijn wij van Philips Avent flessen overgestapt naar Dr Brown flessen. Deze flessen hebben een speciale filter wat lucht voorkomt. En de baby drinkt langzamer. De mijne dronk van de Philips 120 ml binnen 5 minuten op. Gevolg: krampen, kreunen. Nu met Dr Brown doet ze er makkelijk 20/30 min over. Tussendoor laten boeren, dat helpt zeker! En fietsen met die benen van de baby, en de benen bij elkaar pakken tegen de buik aanduwen en draaiende bewegingen maken. Helpt ook de ontlasting, en lucht uit de buik van de baby gaat als scheetjes eruit ? Maaaar, wij zijn er nog niet... Ik zelf worstel nog met de hoeveelheid. Want de 5 uren halen we soms niet, dan geven we haar om de 4 of 4,5 uur. En als ze een keer meer wilt..  Tja... Dan geven we soms 170 ipv 150 ml. Is echt op vraag van de baby.
xx
 
Terug
Bovenaan