Baby 5 weken overprikkeld?

<p>Ons zoontje van 5 weken is nogal een moeilijke slaper. Snachts gaat het (gelukkig!) goed maar in de loop van de dag wordt het minder. Het is een nieuwsgierig jongetje. Raakt dan oververmoeid of overprikkeld en is dan soms wel 8 uur achter elkaar wakker, waarin hij tussen de voedingen door constant huilt en ontroostbaar is. </p><p>Het boek Baby in droomritme heb ik in 1 ruk uitgelezen. We hebben een vast ritme, verschonen-voeden (bv)-knuffelen/draagzak-en bij het eerste gaapje weer terugleggen in bed volgens een vast slaapritueel. We bakeren hem ook in. Maar ondanks dat resulteert wegleggen heel vaak in lang huilen, zelfs krijsen.</p><p>We hebben al van alles geprobeerd, contact rustig afbouwen, naast de wieg zitten, hem op schoot nemen, bij mij in bed, aan de borst in slaap laten vallen, wandelen, ruis-geluiden.. Sommige dingen helpen eventjes maar langer dan 20 minuten slaapt hij niet. Het beste lijkt autorijden te werken om hem in slaap te krijgen maar als ik stop is hij weer wakker. </p><p>Hij lijkt zich maar niet over te kunnen geven aan zijn slaap. Mijn vriend denkt dat hij overprikkeld is, vaak gaat het mis na een wandeling of als er bezoek is geweest. Ik laat hem nooit van hand op hand gaan, hou hem meestal zelf vast en laat hem maar kort beneden. Mijn vriend denkt dat het enige wat helpt is om hem gecontroleerd te laten huilen (zo min mogelijk prikkels). Dit is ook het advies van het cb. Ik voel me hier niet goed bij. Het lijkt mij voor de hechting niet goed en vaak wordt het huilen steeds harder. Uiteindelijk gaat hij wel slapen maar dat duurt heel lang, tijd waarin ik mezelf een vreselijke moeder vind. </p><p>Maar steeds oppakken en bij me houden zorgt er ook niet voor dat hij gaat slapen. Hij blijft dan nieuwsgierig en wil om zich heen kijken. </p><p>We gaan al met hem naar een osteopaat vanwege spanning in zijn nek/hoofd door de bevalling (vacuumverlossing). Zij denkt niet dat hij reflux heeft of iets dergelijks. </p><p>Zo lang verhaal kort, ik ben eigenlijk op zoek naar soortgelijke ervaringen en tips.  Wat hielp en wat kan ik nog meer doen? En hoelang duurde het voordat het beter werd? </p>

Wat vervelend voor jullie! Onze meid (ook 5 weken) sliep overdag ook niet goed. Zou het kunnen dat jullie kindje last heeft van darmkrampjes? Dat was bij ons het geval en nu we over zijn op andere voeding en Infacol gebruiken samen met een pittenzak gaat het echt al stukken beter! Bij ons kwam het waarschijnlijk door de combinatie van het soort voeding en heel veel voedingen op een dag (9 keer) waardoor zij en haar darmen niet tot rust kwamen.

Zelfde verhaal! Wij zijn met 5 weken ongeveer in het ziekenhuis beland omdat hij overdag helemaal niet meer sliep of hele korte slaapjes, het was huilen van voeding tot voeding. (16 -20 uur per dag) 
Na observatie bleek hij erg gevoelig voor prikkels! Ook een heftige bevalling geweest met vacuümpomp. 
Het in slaap komen koste zoveel moeite (veel huilen) en vaak haalde ik hem eruit omdat ik het zo zielig vond. Alleen hij had hier echt geen baat bij want als hij dan bij mij in slaap viel schrok hij al snel weer wakker. We moesten alles echt stap voor stap gaan doen.. hem wel troosten maar echt in zijn bed laten liggen. Als het echt niet ging hem eruit halen en na de volgende voeding alles weer volgens hetzelfde ritueel proberen. 
Dit vraagt nogal wat, we hebben 2 weken geen bezoek gehad en alles aangepast aan onze kleine man. Bij zijn bed gebleven en hem veel getroost. Heel veel knuffels en blijdschap wanneer hij wakker werd na een slaapje in zijn bed! 
Het ging elke dag iets beter en soms zat er echt wel een slechte dag tussen. Maar inmiddels (14 weken) hebben we een heerlijk mannetje die snachts 10-12 uur slaapt en na elke voeding overdag tussen de 45 min - 3 uur. 
Prikkels kan hij ook veel beter verdragen! Hij gaat inmiddels lekker mee op stap en visite vindt hij prachtig! Hij heeft nog steeds dat wanneer we visite gehad hij erg lastig in slaap komt s avonds maar we weten dit inmiddels en ook dat gaat steeds beter.
Vanaf een week of 7-8 ging het bij ons echt wel beter en vanaf week 12 (veel minder krampjes) helemaal!

Terug
Bovenaan