Baby 5 weken ziek..?!

<p>hoi,</p><p>heeft iemand soortegelijks meegemaakt, mijn babytje is bijna 6 weken en vanochtend echt aan het hoesten neus is open maar hij hoest een beetje lichtgeel slijm op en dat komt er 9 van de 10 keer er niet uit</p><p>al naar de HA geweest geen tekenen van RS-virus waar ik heel erg bang voor ben en ik beschuldig mezelf omdat er in het weekend veel kraambezoek is gekomen met veel kindjes. Ben erg voorzichtig maar dan kom ik overbezorgd over bii mensen dus ik heb ook niet moeilijk gedaan en velen hebben mn babyje vastgehouden. </p><p>Hij is onrustig hangerig en denk af en toe dat hij geen adem krijgt..</p><p> </p>

Ons kleintje heeft ook paar dagen flink gehoest. Maar had ook een snotneus. Ik gebruikte otrivin baby neusspray. Dat hielp wel. 
En neem het jezelf niet kwalijk! Het is nu eenmaal griep seizoen daar doe je weinig tegen ben ik bang. 
Ik zou wel als 't niet echt beter is morgen bijvoorbeeld het consultatiebureau bellen. Die hebben vaak ook tips in zulke gevallen en anders je huisarts gewoon nogmaals bellen. 
Veel succes en beterschap gewenst 

Ook al is zijn neustje open, gebruik toch een neusspray helpt tegen slijm. Die van vsm is ook goed. Toch voor de zekerheid een halve ui naast zijn hoofdje tijdens t slapen. Kan hem verlichting geven. Neem je idd niet kwalijk baby’s zijn eenmaal snel en vaak verkouden. Zolang je kleintje geen koorts heeft moet je niet bang zijn. 

Zie dit ook als een leermomentje. Je hebt tegen je gevoel in je baby door velen vast laten houden omdat je niet moeilijk wilde doen. Volg altijd je gevoel, wat anderen er ook van denken. Bij mijn tweede heb ik de regel ingesteld, 1 persoon buiten papa, mama of broertje vast laten houden per dag. Ook opa en oma vielen daaronder. Juist om te voorkomen dat ze overprikkeld raakte.
Een verkoudheid of ziek zijn kun je vaak niet voorkomen. Ze hebben nu eenmaal weinig weerstand  en moeten dat nog opbouwen. Als je het niet vertrouwd, gewoon even bellen met de assistente van de huisarts. Je hoeft niet altijd meteen langs.

Dank voor de berichtjes de ui zal ik uitproberen. Ik heb er zeker van geleerd komende tijd geen kraambezoek en een goede tip dat er per dag een persoon mag vasthouden.. 

Doe inderdaad vooral waar jij je fijn bij voelt. Ook elke baby is anders. Wij zijn er wat gemakkelijker in en laten bijna iedereen haar even vasthouden. Maar onze mup kan dat ook goed hebben. Maar wanneer prikkels teveel zijn voor de kleine of jij er zelf geen prettig gevoel bij hebt. Dan zeker niet doen. 

Kan hoor! Onze dochter was vorige week ook ziek met 6 weekjes oud. Hoesten en een verstopte neus. Mijn vriend had het ook en dan houd je het niet tegen.

Terug
Bovenaan