Baby 5maand slaapt ineens super slecht, sprong ?

Hoi mama's

Mijn dochtertje van net 5maand is volgens de 'oei, ik groei' app al een week uit haar sprong 4. Opzich hebben wij hier weinig van gemerkt. Nu afgelopen 2 nachten zijn echt de hel voor ons !
Slaapt rond 19u - 19u30, tot 23u - 24u wat al heeeel vroeg is voor haar om terug wakker te zijn. Krijgt dn maar een flesje, drinkt dit ook helemaal op.
Dan wakker rond 1u20 terug ! Dus nog geen 3u tussen.. Dit is echt niet normaal voor haar. Slaapt normaal tot 3 á 4u, krijgt dn flesje en slaapt dan verder.
Krijgt sinds een week oefenhapjes ook.

Kan het zijn dat het sprongetje er nu pas is?

Ervaringen met slechte nachten wanneer er gestart werdt met oefenhapjes, misschien doorkomende / drukkende tandjes? Zit altijd met alles over tandvlees te wrijven

Tips & tricks welkom, of woorden die me geen slechte mama doen voelen omdat het slapen ineens een pak minder goed gaat s nachts

Oh je bent echt geen slechte mama omdat je kindje minder goed slaapt. Mijn eerste sliep (en slaapt) geweldig, de tweede is drama. Zegt zeker niks over mij, want ik doe hetzelfde ;)
Verder hebben kindjes soms periodes dat ze vaker wakker zijn of meer honger hebben. Vaak ook als ze zich ontwikkelen, en dat ontwikkelen gebeurd echt niet altijd precies rond de sprongetjes. Rond 5 maanden gaan veel kindjes rollen bijvoorbeeld en slapen dan slechter. Wij hadden rond 5 maanden dat ons zoontje ging tijgeren, hij werd om de 2 uur wakker en deden er soms meer dan een uur over om in slaap te krijgen?  Het hoeft ook niet altijd honger te zijn, soms zijn ze gewoon wakker.
Het kan ook zijn datje kindje overdag teveel slaapt en dan 's nachts niet moe genoeg meer is, maar dat zou pas zo zijn als ze echt 5-6 uur overdag slaapt. 
Weet iig je kindje is het slapen niet verleerd, het zijn gewoon fases en het wordt opeens weer beter. Ons zoontje slaapt nu al een paar dagen weer beter, al wordt hij wel altijd tussen 5 en 6 al wakker?

Hoi mama!

Het kan van alles zijn natuurlijk.. maar ik zou je in ieder geval niet te hard vast bijten op de ‘oei ik groei’ app. Dit zijn gemiddelen en geen enkel kindje ontwikkelt zich hetzelfde en ook nog eens op hetzelfde moment. ☺️
Mijn dochter kwam pas tegen de 5 maanden in de slaapregressie (krijgen ze gemiddeld rond de 4 maanden), sprong 4 was toen al bezig als ik naar de herkenbare signalen kijk, die slaapregressie ging direct over in sprong 5 dus al met al duurde het een dikke 6 weken. Die slaapregressie betekende hier van 1x wakker in de nacht voor een voeding (bij een nacht van 12 uur), naar wel 6-7x per nacht wakker.
Na deze zes weken sliep ze ineens 3 weken lang bijna klokje rond. ?

Én nu is ze 7 maanden, méga verkouden én komen de eerste tandjes door én is het slapen drama - lees: iedere 3 kwartier, 1,5 uur wakker -
Ook dit zal weer voorbij gaan ?

Het komt en het gaat, écht waar!! Voorbeeldig slapen is helaas geen zekerheid voor de toekomst, maar het wordt echt vanzelf weer wat beter ?

Terug
Bovenaan