Baby 5mnd heel vroeg wakker

<p>Hallo,</p><p>Onze dochter bijna 5 mnd is elke ochtend op andere tijdstippen wakker. Vaak tussen 6 en 7 dit is gewoon prima maar ook heel vaak tussen half 4 en 5 en dit vinden wij toch wel te vroeg.</p><p>Vanacht was t de beurt van mijn man om voor haar te zorgen. Ze komt iedere nacht nog voor een voeding dit verschilt ook in tijd.  </p><p>Nu is ze al aan t kletsen vanaf 4 uur tegen 4.45 zei ik ga gewoon even met haar beneden spelen even moe maken. Hij was t er niet mee eens want dadelijk komt ze altijd zo vroeg en denkt ze dat zee mag gaan spelen.  </p><p>Ik denk tja of we liggen hier wakker met zn alle of we gaan even met haar spelen zodat ze weer moe wordt. Ze Kent de klok nog niet.  Al vind ik t ook te vroeg maar ja als ze binnen een uur niet in slaapt valt en maar blijft kletsen.. </p><p>Oja de fles wilt ze niet helaas en schone luier is zee ook van voorzien natuurlijk</p><p>Wat zouden jullie doen iemand tips? </p>

Ik zou haar laten liggen zolang ze gewoon lekker aan het kletsen is. Is het helemaal donker op haar kamer? Wij rolluiken dus maken het snachts helemaal donker en overdag niet. 

Ik zou haar ook lekker laten liggen. vooral eigenlijk niet eruit halen. want dam denk ze dat de dag is begonnen. en went ze eraan. Mijn oudste zoon was ook alrijd zo vroeg. die begon ook altijd om 5/6 uur al te praten in bed. die lieten we gewoon liggen. en vaak dommelde hij wel weer in slaap. soms even na 5 min huilen. het is een fase  

Onze zoon (ook 5 maanden) wordt sinds een weekje ook rond 4 uur wakker. Hij heeft een straalkacheltje op z'n kamer en van dat gezoem valt hij vaak nog even in slaap. We rennen om 4 uur dus even naar z'n kamer om dat kacheltje aan te zetten en dan meldt hij zich vaak rond 6 uur weer. Misschien kun je ook zoiets proberen bijv. Met whitenoise geluid. Ik zou haar er ook proberen niet uit te halen. Ik denk dat 't een fase is. Onze zoon slaapt nu overdag ook moeilijker in en korter. We hebben dit al vaker meegemaakt en na een paar weken wordt het altijd weer beter hier. 

Zolang ze niet gaat huilen gewoon lekker laten liggen.  Mijn dochter deed dat ook ineens maar viel wel uiteindelijk weer in slaap. Soms duurde dat n uur of langer en soms korter. Maar van de ene op de andere dag deed ze het niet meer en sliep ze weer door. 

Tja een ander punt ze ligt nog in de nachten bij ons op de kamer.  Dit komt Omdat ze rond de 3 maanden heel veel huilde ontroostbaar dus weer terug bij ons gelegd. Ook voor ons zelf t was niet meer te doen om steeds uit bed te gaan. Waarschijnlijk kma. Nu t weer wat beter gaat, gaat ze weer terug dus dan horen we haar ook niet zo goed.  

Quinn heeft dit ook gehad. Ik heb een week lang op een stoeltje naast zijn bed gezeten. Niks gezegd, maar iedere keer zijn speen aanbieden tot in het begin 6u, daarna 6.15 en toen 6.30. 
Weken geen slaap s morgens, maar wel resultaat. 
Sterkte 

Zeker niet eruit halen en naar beneden gaan. Daar wennen ze idd aan zoals je man zegt. Al kan 1x natuurlijk geen kwaad, maar het is niet de oplossing. Je moet accepteren dat dit er gewoon bij hoort sommige nachten. T gaat wel weer over. Proberen iets te katen drinken, misschien dat ze daardoor weer  in slaap valt? En anders maar accepteren dar je een korte nacht hebt en s ochtends weer even terug je bed in duiken als je dochter ook slaapt. Doe ik ook geregeld. 
Ik zie geregeld topics van je voorbij komen. In mijn ogen is jouw baby niet anders dan anderen, maar ervaar je het zelf allemaal.als heel zwaar en vervelend dat je kindje vroeg wakker is en s nachts voeding wilt.. maar dat is écht niet gek voor een baby van 5 maanden! Het is niet allemaal rozengeur en maneschijn ;) 

Terug
Bovenaan