Baby 5wk in ziekenhuis, spuugd alleen maar

Onze zoon van 5 weken ligt sinds vandaag in t ziekenhuis. De onderzoeken zijn nog niet klaar, maar ze denken dat zijn maagklepje afgesloten is. Hij spuugd nl. elke voeding er weer uit.
Wie heeft ervaring met een operatie? De verpleging zegt dat hij waarschijnlijk geopereerd moet worden ( de kinderarts weet t ook vrij zeker)

Alvast bedankt.
 
Mijn dochter is 5 mnd en drinkt ontzettend moeilijk :( Ik wordt er depressief van. Nu wil ik van voeding veranderen, maar voordat ik dat doe wil ik graag weten wat het verschil is tussen Nutrilon en Frisolac.
Ik hoef niet perse het verschil in voedingswaarde e.d. te weten maar het gaat mij meer om de smaak en zo.....
Alvast bedankt
Hellen
 
Hoi Es, ik weet dit niet uit eigen ervaring maar heb dit wel meer gehoord. Het schijnt vaker bij jongetjes voor te komen dan bij meisjes. En het schijnt een redelijk eenvoudige operatie te zijn, waarna het helemaal goed komt. Spuugt hij ook soms een meter ver, zeg maar? groetjes en veel sterkte!
 
Hoi Es,

Ik heb een tweeling van nu 8 maanden.
Mijn dochtertje is geboren met een open gehemelte ( "gelukkig" voor haar alleen in het achterste gedeelte, dus aan de buitenkant niets te zien).
Hier kwamen de kinderartsen na 11 dagen pas achter....
Wij kregen de eertse dagen na de geboorte geen voeding erin (achteraf logisch want ze kon de fles niet vacuur zuigen, terwijl ze zo verschrikkelijk haar best deed)
Zij is geopereerd toen zij 3 maanden was. De operatie zou 1,5 uur duren, maar uitendelijk mochten we na 3,5 uur naar haar toe. Dat was verschrikkelijk. Dus een goede tip voor je....Vraag hoelang de operatie maximaal kan duren....alles wat eerder is is dan mooi meegenomen en zit je hopenlijk niet in paniek te wachten..
De operatie is uiteindelijk goed gelukt, en de verpleegsters hebben haar erg verwend...kortom ze zorgen erg goed voor je kindje..

Heel veel sterkte en ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Groetjes Monique
 
ach heel zielig is dat. Mijn zoontje is ook geopereerd, wel aan iets heel anders maar goed, hij was toen net 2 1/2 week oud. Hij moest nuchter zijn en zou 's ochtends geholpen worden maar dat werd uiteindelijk pas 's middags, je kan je dus wel voorstellen wat een nachtmerry dat was. je kan moeilijk uitleggen dat hij geen voeding kan krijgen. Uiteindelijk mocht hij dus naar de o.k. en mocht er 1 van ons mee naar binnen, waar hij onder narcose gebracht werd, ik kan je vertellen dat dat heel naar is, maar ben blij dat ik er bij was. Gelukkig was het een roesje, bij babies proberen ze zo kort mogelijk de narcose te doen, hij was ook na een half uurtje weer bij. Hij is nu een half jaar en heeft er niks aan overgehouden ofzo, hij is in elk geval weer beter.

Tja het is niet leuk een operatie, maar goed, ik had wel iets van als het moet dan moet het. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte, het is niet leuk je kind in het ziekenhuis ligt, maar het komt allemaal goed, hij is in goede handen.

Sterkte, zal aan je denken.
Linda
 
Terug
Bovenaan