Baby 6,5 maand bordje pap

<p>Dag allemaal, </p><p>Mijn kleine van 6,5 maand is een goede eter. Eet al bijna een hele snee brood met beleg, 100 tot 150 gram groente en fruit en krijgt 4 flessen van 200ml kunstvoeding. Hij groeit verder ook goed.  </p><p>Toen we met 4 maanden zijn begonnen met oefenhapjes moest hij niks van de pap hebben. Volgens het CB was dot niet meer erg omdat hij granen binnen krijgt doordat hij goed brood eet.  Maar uiteindelijk moet hij toch naar een vaste maaltijd als ontbijt? Hoe doe ik dit? Ik begrijp dat ik een bordje pap kan maken of door zijn flesje heen. Dit laatste ga ik weer proberen. Maar ik heb er een hard hoofd in...(kindje met een sterke wil). Hoe bied ik vroeg in de ochtend een bordje pap aan zonder dat hij ongeduldig wordt omdat hij honger heeft. Dus geen geduld om een bordje hap voor hap te eten? Als hij nu wakker is in de ochtend wilt hij meteen een fles anders blijft hij netzolang huilen tot hij het krijgt. Hoe hebben jullie dit gedaan? </p>

Mijn beide dochters vinden pap echt vies (ze zijn nu 2.5 jaar en 8 maanden) Dus hier geen pap! Ze kunnen ook prima zonder pap, is echt niet nodig. Pap is niet meer dan een makkelijke boterham.
De jongste krijgt nu om 7.00 120-150cc melk en daarna nog een halve boterham. Tusswn de middag ook een halve boterham en 150cc melk. Dus heel simpel, gewoon brood na de fles geven! Daar ben je iets langer mee bezig dan een papfles, maar ach... brood lusten ze hier wel en pap vind ik ook eigenlijk onnodig.
Zolang je kindje nog genoeg heeft aan alleen een normale ochtendfles zou ik er nog geen brood bij geven. Mijn dochter van 8 maanden krijgt nu sinds een week of 2 brood in de ochtend, tot die tijd had ze genoeg aan een gewone fles.

Er is ook pap met smaakjes, dan zit er appel of banaan doorheen. Er zijn ook verschillende soorten, rijsten pap, havermout of granan. Je zou ook zelf mischien een beetje banaan er door kunnen doen of klein beetje roosvise vruchten siroop indoen.  

Ik eet zelf ook altijd havermoutpap met vruchten, dus ik doe mijn best om de pap "erin" te krijgen. Ik vind het een ideaal ontbijt, lekker warm en oneindig veel variaties.
Mijn dochter is ook 6,5 maanden en momenteel maak ik van 100ml opvolgmelk pap, en daar prak ik een heel klein beetje banaan, warme appel of peer doorheen. Dat vindt ze erg lekker! Daarna drinkt ze nog zo'n 80ml melk. En zo probeer ik het op te bouwen.
Misschien kun jij het andersom doen? Dus pap na een halve fles melk? En anders inderdaad gewoon een boterham ?

Mijn zoon van 8 maanden eet geen pap. Hij vindt het maar raar ofzo, ik weet niet wat het is. Maar goed, wij hebben er eigenlijk nooit moeilijk over gedaan (vind pap zelf ook niet bepaald een feestje haha). Geven hem nu een gewone fles als hij uit bed komt (6 uur meestal) en ontbijten met hem samen om 7 uur. Hij krijgt dan een boterham met beleg en thee. Dus ontbijten met brood kan ook prima!

Terug
Bovenaan