Baby 6.5 maanden voedingsschema

Hallo Iedereen,

Onze dochter van 6.5 maand krijgt 4 flessen op een dag: 7u 180/11u 180/15u 180 en 19u 210cc. Daarnaast krijgt ze een fruithap en groentehap ergens tussendoor. Vanaf vandaag ook kleine stukjes brood.
Ik ben een beetje zoekende naar structuur en hoeveelheden zeker nu de hapjes steeds groter worden.
Geven jullie de flessen voor of na de hapjes of de groentehap ook rond etenstijd aan tafel?.. Omdat de hapjes steeds groter worden geef ik haar dan niet teveel? Ze drinkt de flessen wel allemaal op. Of wacht je gewoon totdat ze zelf aangeeft toe te zijn om een fles te laten vallen zoals de 23u voeding..

Graag jullie tips/adviezen!

Hoi! Wat een goede drinker. En hoe leuk is het dan om met hapjes bezig te gaan :)
In het begin zijn flessen gewoon nog de basis en zijn hapjes bonus. Rond één jaar moet dat ongeveer omgedraaid zijn: flessen (melk) zijn dan bijzaak of niet eens meer aanwezig.
Omdat flessen nu echt nog hoofdzaak zijn, zou ik die ook als eerste blijven aanbieden. En het zijn vrij forse flessen, dus ik zou de hapjes er niet meteen achteraan doen. Een goed idee is om bij wakker worden de fles te geven en dan voor het slapen gaan een hapje. In de avond dan net weer andersom, omdat je de dag afsluit met een fles. Dus dan geef je juist het hapje een uurtje eerder ofzo.
Je zou bijvoorbeeld ook de flessen (of in het begin alleen de eerste fles) een beetje kunnen beperken (150 ipv 180 ofzo) en dan wél het hapje er direct bij geven...
Er zijn echt geen harde regels voor, dus probeer het zelf een beetje aan te voelen en in te schatten. Je doet het echt wel goed! ;)

Veel plezier!!

Je moet een beetje experimenteren wat jouw baby fijn vindt. Hier een baby van 7 maanden nu. Ik doe juist eerst het hapje en half uurtje/uurtje later de fles want anders kwam ik nooit uit, of te moe of te veel honger en dus weinig geduld voor hapje... Dus 10.30 fruit en 11/11.30 melk. 14 uur groente of brood en 15 uur melk. 17.30/18 groente of brood(hangt af wat hij eerder heeft gehad) en dan 19 uur fles. Ook allemaal flessen van 200.
Ik probeer ook soms groter hapje en minder melk maar dan meld hij zich na 2 uur met dikke honger haha dus daar zijn wij nog niet aan toe en is ook nog niet nodig zoals gezegd. Hij eet soms een heel potje fruit van 200 gr en drinkt de fles daarna ook bijna helemaal leeg :) doe vooral wat je baby wil

Terug
Bovenaan