Baby 6,5 week, 6x120

<p>Hallo, </p><p>Vandaag is mijn vrouw met de kleine naar het consultatiebureau geweest om te wegen en hij was nu 4150gram (geboortegewicht 2462gram) nu zeggen zij dat we moeten minderen met voeding, terwijl we zelf merken dat die zich steeds eerder begint te melden omdat hij honer heeft. Ik dacht zelf eerder aan voeding verhogen dan verlagen.</p><p>Iemand hier ervaring mee of een deskundig advies?</p><p> </p><p>Vriendelijke groet, </p><p>Maikel ,Ashley en kleine Brandy</p>
 
Ik herken het,
wij moeten nu ongeveer van de 6x90 over naar de 5x120. Ik merkte al dat 90 niet meer genoeg was, baby wilde erna meer. Dus proberen we nu de 5x120. Maar ene keer gaat het niet helemaal op, dus wil de baby alsnog die 6de voeding ??‍♀️ maar als ik dan alleen aanbied wat er nog mist qua cc, dan is dat voor die fles weet niet genoeg volgens de kleine. Dus nu zitten wij ook bijna op 100cc teveel per dag ofzo... ben benieuwd. Als dit aanhoud ga ik vragen of het nut heeft een zwaardere voeding te pakken. Maar ik ben bang dat we dan weer met een huilbaby zitten wegens darmklachten. We gebruiken al extra afgekookte annique rooibosthee ipv gewoon water, en daar gaat het supergoed op. Wel denk ik dan:f*uck die schemas. Als iemand borstvoeding geeft zie je toch ook niet wat erin gaat qua cc??? Als mijn baby honger heeft krijgt het eten, en die schemas zijn mijn ‘richtlijn’. Overvoed is ook niks. Dus mijn advies: houd het in de gaten en volg je eigen instinct. Gekeken naar het gewicht van jullie baby zit die toch netjes in de curve lijkt mij, gr en ?
 
Onze kleine is bijna 5 weken, consultatiebureau zei ook dat we teveel voeding geven. Kinderarts vond dat onzin en zei dat t zo prima was. Onze kleine ligt ook goed op schema in de groeicurve.
Daarbij.... je laat je kleine toch geen honger lijden? 
 
Nee honger lijden inderdaad zeker niet, onze zat kwa gewicht lengte etc ook perfect in de curve, we gaan vanavond eens als laatste voeding 150 geven mss dat die dan voldoende heeft om beter te slapen en minder snel wakker word. Ook gaan we denk ik vanaf volgende week 140 geven. 
 
Vooral luisteren naar je eigen gevoel. De ene dag zitten wij hier op 6 voedingen en de andere keer op 5. Ik denk maar zo, ze zal het wel nodig hebben. Wel voegen wij johannes broodpit meel toe om de fles iets dikker te maken, we merken dat ze daardoor minder snel komt. Wie weet is dat nog een optie om te proberen. Ik heb liever een iets dikkere baby die gelukkig is dan een slanke baby die huilt. Voor de baby niet fijn en voor ons als ouder ook niet. Het extra gewicht verliezen ze wel weer als ze actiever gaan worden. 
 
Hoi hoi
ik schrik wel want als ik het zo lees geef ik vee te veel. Mijn zoontje is nu 4 weken en krijgt 7 voedingen van 120 rn drinkt er gemiddeld 100 ml van op. Moet morgen naar het cb dus hoor het wel.?
 
Mijn dochter is 6 weken en krijgt bv. Sinds een week kolf ik fulltime en vroeg daarom hoeveel cc ze in een flesje mocht, ze gaven bij cb aan 100cc maximaal. Nu is dat echt te weinig, als de fles op is zet ze het op een krijsen tot ik haar weer voeding bijgeef. Ik geef overdag 120cc en in de ochtend en avond 150cc en merk dat ze het hierop  goed doet. Kijk ook eens naar jezelf, jij eet ook niet elke dag orecies dezelfde hoeveelheid  toch? Probeer overdag uit met wat meer cc en kijk hoelang hij erop slaapt  
 
Terug
Bovenaan