Baby 6,5 week ritme

hallo,

ik heb een baby nu van 6,5 week en hij is 4 weken te vroeg geboren ik probeer sinds we terug zijn uit het ziekenhuis al een beetje vaste ritme erin te krijgen in het begin was het overdag vaak hazenslaapjes en alleen bij mij willen liggen maar dat is nu al minder en nu krijgt hij een vast avond routine en de fles ( 6x120 cc ) rond 21:00 / 21:30 boven en dan valt hij in slaap en leg ik hem in bed en dan slaapt hij tot 3:00/4:00 en dan laat ik hem zelf komen soms is dat rond 7 en soms rond 8 ik ben ook gestopt met de ‘nachtvoeding van 23:30 omdat hij ook vanaf 21:30 tot 3:00 doorsliep en cb vond dat hij dan teveel voedingen kreeg dus die heb ik eraf gehaald. Nu lees ik eigenlijk overal dat je de avond routine moet doen rond 19:00/20.00 maar zou ik hem dan wakker moeten maken rond 23:00? ik weet even niet wat ik moet doen. overdag heb ik niet echt een routine omdat ik nog een kindje heb van 5. Vaak is het bij hem overdag : wakker worden, huilen, voeden en ivm verborgen reflux moet ik hem 15/30 min omhoog houden en dan valt hij in slaap en leg ik hem vaak over in zijn bed als ik thuis ben maar ook daar lees ik verschillende meningen over dat je ze wakker in bed moet leggen.. maar dan slaapt hij niet en vaak is het dan ff huilen speen erin hazenslaapje ff huilen speen erin en zo maar door tot de volgende voeding (best vermoeiend voor hem en mij) hij valt ook in slaap tijdens de voedingen ik kan daarna niet met hem spelen of iets en ik lees zoveel verschillende dingen.. weet even niet wat ik moet doen.

wat zou ik hieraan kunnen doen?

Je moet sowieso niets, ook niet qua avondrourtine. Dat bepaal je als ouders gewoon zelf. Ieder kind is anders en als ouders blijf je zoekende wat het beste bij jouw kindje past en dus niet hoe het CB het wil. CB heeft slechts een adviserende rol.

Ik duwde mijn jongste al vrij vlot in het ritme van het gezin (dus niet alleen oudste kind). Mijn advies is die wat het beste voor jullie het beste werkt, niet wat anderen doen.

Terug
Bovenaan