Baby 6 dagen oud slaapt niet, regeldag?

<p>Hallo daar,</p><p>Afgelopen vrijdag ben ik bevallen van mijn eerste kindje. De eerste dagen gingen redelijk maar na vandaag zit ik erdoorheen. Hij wil om de 3 kwartier / uur drinken. Veel drinken. Ik heb gelukkig voldoende melk en aanleggen gaat goed. </p><p>Hij wil alleen niet slapen in zijn bedje / reiswieg of babynestje. Alleen bij ons op de borst slaapt hij. S nachts kan dit natuurlijk niet. Daar ligt ook ons probleem. Hoe komen we aanstaande nacht door...</p><p>Kan het met 6 dagen al een regeldag zijn? Zijn er meer mensen die dit al hadden in de kraamweek en tips hebben?</p>
 
Gefeliciteerd! Wat heerlijk zo een klein wonder  
Ik denk dat het nog geen regeldag kan zijn. Je baby is nog zoooo klein. Hij moet overal nog aan wennen. Prikkels, geluiden, licht. Op je borst hoort hij je hartslag wat kalmerend werkt. De meeste babys hebben pas na een aantal weken (of langer zelfs) het besef van hey ik zit niet langer in de baarmoeder. 
Geen tips voor je. In het ergste geval slapen jullie vanacht in ploegen. Mocht het zo langer doorgaan, vraag dan eventueel een familielid bij jullie te logeren zodat hij/zij de baby snachts kan verzorgen buiten het voeden om, wat jij dan doet. Je zou eventueel kunnen kolven om te zien hoeveel hij precies drinkt elke 45 min en dat bijhouden in een schriftje net zoals de kraamhulp doet 
Veel succes mama ?
 
Ik had om het matrasje een gedragen hemdje van mezelf gedaan. Zo rook het bedje naar mij. En ik ben toen gaan inbakeren.
Bij mijn zoontje moest ik ook de prikkels verminderen. Dus even geen visite, niet van hand tot hand, ook niet opa en oma. Alleen mama en papa. 
Ik moest op advies van mijn kraamverzorgster proberen om 2 uur tussen het voeden te laten zitten. Dat was best even een gedoe qua afleiden. Dat lukte mij niet, want ik rook naar melk. Dat was dus de taak van mijn man. 
Sterkte. Het zijn pittige tijden met een pasgeboren kindje. 
 
Bij ons heeft hij wel de eerste week ook ‘s nachts op onze borst geslapen. We vertelde het direct de kraamzorg, en die zij, prima toch, ze zijn nog zo klein. Het is ook niet niks om direct alleen in een groot bed te slapen.
Na een paar dagen ging het ovetdag steeds beter in bed, en daardoor ‘s nachts ook. In ieder geval 2 van de 3 delen.
Als het voor jullie werkt en je het vertrouwd, lekker bij je houden.
 
Ik heb 2 kinderen, de oudste is bijna 2 jaar en de jongste is 7 weken. De eerste 2 weken van hun leventjes sliepen ze ook veel op de borst en s nachts tussenin in het babynestje. Dat wil zeggen: op de borst in slaap vallen en voorzichtig proberen over te leggen in het babynestje. 
Mijn jongste dochter hebben we aan het einde van de kraamweek ingebakerd in een grote hydrofiele doek en daar slaapt ze nu nog steeds in. Misschien kun je dat proberen? Dat gaf hier meteen veel rust. 
Je krijgt nog kraamhulp denk ik? Wat zegt de kraamhulp dan over vandaag??
Idd, misschien slaap je vannacht in shifts of helemaal niet.. maar dat hoort er helaas ook soms bij! Probeer er relaxed mee om te gaan. De komende weken/maanden volgen er nog heeeel veel van zulke dagen/nachten! 
 
 
We krijgen erg weinig kraamhulp ivm grote drukte. Dus we hebben iedere dag maar 3 uurtjes gehad. Om 11.15 is ze al weg en dan heeft ze dus maar 1 a 2 voedingen meegemaakt. Het slapen doet hij op dat moment bij ons, of we doen m net in bad o.i.d. 
Door die weinig uren voelt het alsof ik het nog niet kan, maar ook niet ga kunnen. Ik krijg zo weinig echte tips en uitleg. De kraamvrouw is een schat hoor en zij kan er ook niets aan doen. Ik had een roze wolk verwacht maar tot nu toe zitten we met een gefrustreerde baby en een verdrietige mama.
 
We krijgen erg weinig kraamhulp ivm grote drukte. Dus we hebben iedere dag maar 3 uurtjes gehad. Om 11.15 is ze al weg en dan heeft ze dus maar 1 a 2 voedingen meegemaakt. Het slapen doet hij op dat moment bij ons, of we doen m net in bad o.i.d. 
Door die weinig uren voelt het alsof ik het nog niet kan, maar ook niet ga kunnen. Ik krijg zo weinig echte tips en uitleg. De kraamvrouw is een schat hoor en zij kan er ook niets aan doen. Ik had een roze wolk verwacht maar tot nu toe zitten we met een gefrustreerde baby en een verdrietige mama.
 
Terug
Bovenaan