Baby 6 maand darmkrampen en winderigheid

<p>Hi allemaal,</p><p>Herkent iemand de problemen van ons zoontje? Wij zijn inmiddels ten einde raad.</p><p>Ons zoontje van bijna 6 maanden heeft nog steeds hevige krampen en winderigheid. Wij hebben altijd gezegd, het is net of er vergif zit in het drinken wat we hem geven. Hij laat alleen bij elk soort voeding hetzelfde gedrag zien. Nu gebruiken we 2 weken Neocate, maar daarvoor had ik koemelkvrije borstvoeding. Daarnaast heeft hij reflux, maar dat gaat met koemelkvrije voeding een stuk beter. Hij had het in zittende en liggende houding, nu bijna alleen liggend.</p><p>Die krampen resulteren in:</p><p>- altijd onrustig, wat z'n reflux weer aanwakkert</p><p>- onrustig drinken, maaien met armen, helft laten staan</p><p>- aandrang of last al na 3 slokken</p><p>- pijnlijke windjes en hier wakker van worden</p><p>- continu hevig borrelende buik dus moeilijk in slaap te komen</p><p>- slaapt ook alleen maar goed op buik</p><p>- wel altijd moeite/pijn met poepen</p><p> </p><p>Wat hebben we al gedaan:</p><p>- 5 x osteopaat en 2 x manueel therapeut</p><p>- na laten kijken door fysio</p><p>- lopen bij de kinderarts, maar heb ik weinig vertrouwen in</p><p>- omeprazol voor z'n reflux + nutriton</p><p>- ontlasting en urineonderzoek was goed</p><p>- tongriem geklieft + slik en zuigen bekeken door lactatiekundige</p><p>- meerdere keren boeren, de. Brown fles, kleiner gaatje in de speen en doen 20 minuten over een flesje</p><p>- heeft geen obstipatie, gewoon zachte poep 1 keer per dag</p><p>- gebruiken nog geen (oefen)hapjes omdat z'n buik al zo van slag is</p><p> </p><p>Wij zien gewoon altijd een onrustig kindje en vragen ons af wat het is. Iemand tips of ideeën? Help please!</p><p> </p><p> </p><p> </p>
 
Mijn dochtertje had ook erge buikkrampjes in de eerste weken. Nadat ze helemaal overgestapt was op omneo van nutrilon was het over. Nog steeds af en toe krampjes gewoon zoals alle babies wel eens hebben. 
Met 6 maanden juist weer overgestapt op gewone voeding ging helemaal goed. 
Ik heb er dus niet zo veel ervaring mee als jij en ze had ook zeker niet zo'n last. 
Dacht de omneo niet op je lijstje te zien staan tenzij je er een andere benaming voor gebruikt?
Heel vervelend wel voelt zo machteloos, zeker als je al zo veel hebt geprobeerd.
Succes ?
 
Mijn dochtertje had helaas ook last en kreeg ook voeding speciaal voor koemelk omdat ik hiermee zit.  Ik ben uiteindelijk op omneo comfort overgestapt omdat de speciale voeding van de kruidvat eruit ging in combinatie met Orthiflor start baby en kind (op advies van osteopaat en de huisarts ) dit werkte goed. Ik ben nu 31 weken zwanger en start dadelijk weer direct met de Orthiflor. Dus mijn tip is Orthiflor start baby en kind, hier hielp het iniedergeval.
Succes, is lastig i know.
 
Wat een naar maar herkenbaar verhaal. Geef het tijd, echt waar. Een darmpje heeft namelijk zeker een maand nodig om te herstellen. Je zit al aan de Neocate,  dat gebruiken wij ook. Als het gaat om een koemelkeiwitallergie,  dan kun je niet beter hebben. Ban alles waar ook maar iets van koemelkeiwit in zit uit het dieet. 
Onze zoon was zo ziet, dat hij bloed en slijm poepte,  ik geef nu deels neocate en deels BV en zit daardoor zelf ook op een streng dieet. 
De tip die ik je kan meegeven, is vraag óók om een kinderdietist. Deze kan je helpen bij de eerste hapjes. Want daar zijn wij inmiddels mee bezig en dat gaat super. 
Zet als ik heeft onze zoon wel gevoelige darmen en zal dus meer last hebben van krampjes,  maar zodra alle zn darmpjes waeen genezen had ik weer een blije baby.  Nu ook een half jaar en eten is weer leuk!
Sterkte, je kan het ♡
 
Wat een naar maar herkenbaar verhaal. Geef het tijd, echt waar. Een darmpje heeft namelijk zeker een maand nodig om te herstellen. Je zit al aan de Neocate,  dat gebruiken wij ook. Als het gaat om een koemelkeiwitallergie,  dan kun je niet beter hebben. Ban alles waar ook maar iets van koemelkeiwit in zit uit het dieet. 
Onze zoon was zo ziet, dat hij bloed en slijm poepte,  ik geef nu deels neocate en deels BV en zit daardoor zelf ook op een streng dieet. 
De tip die ik je kan meegeven, is vraag óók om een kinderdietist. Deze kan je helpen bij de eerste hapjes. Want daar zijn wij inmiddels mee bezig en dat gaat super. 
Zet als ik heeft onze zoon wel gevoelige darmen en zal dus meer last hebben van krampjes,  maar zodra alle zn darmpjes waeen genezen had ik weer een blije baby.  Nu ook een half jaar en eten is weer leuk!
Sterkte, je kan het ♡
 
Ach wat naar en sneu voor die kleine. Wij gaven druppels tegen darmkrampjes van de Kruidvat wat wel leek te helpen. Al ontkom je er toch niet altijd aan hoor, het hoort er ook een beetje bij. Hoe zielig ook. Wat wij ook weleens deden als ze zoveel last hadden is met een thermometer met vaseline zachtjes (en niet te diep) heen en weer bewegen of ook een soort 'roer' beweging maken in z'n anusje. Dat spoot de poep er soms uit.
 
Terug
Bovenaan