Baby 6 maand slaap en speen probleem

<p>Hallo meiden..  </p><p>Ik ben nieuw hier, en eigenlijk zoek ik tips.. erg graag zelfs.</p><p>We hebben een lieve gezonde vent vandaag precies 6 maand.. v</p><p style="text-align: center;">het begin ging het top.. sliep heel veel en makkelijk(zijn zus was een huilbaby dus hier waren we heeeel blij mee) Je leest het goed waren.. 2.5 maand.. begon hij rond 3 a 4 uur snachts te jammeren(we gaven de speen wel 6 x tot half 7 we eruit ging)  en sliep pas verder bij het geven van zijn speen..(ook heeft hij een knuffeltje en helpt dit een beetje) Hij sliep eigenlijk na de speen gelijk verder.. Tot een week geleden.. hij is vanaf 3 uur dus na het geven van de speen klaar wakker.. Waardoor hij de hele dag van zijn ritme Af is en jengelig is.. En zijn nu wel erg moe..   Wat denken jullie? De speen afbouwen ? Zodat hij leert slapen zonder speen? Hij krijgt trouwens geen avond fles.. al erg lang niet meer omdat hij vrij snel doorsliep.. ook bij het geven van de speen heeft hij geen honger.. als hij uit bedje komt hoeft hij niet eens de fles gelijk.. Of juist een avond fles geven? Wij weten het niet meer eigenlijk  </p>

Meerdere spenen in zijn bed met doekjes eraan zodat hij ze zelf makkelijker kan vinden? Wellicht wordt hij dan minded wakker en slaapt hij beter weer door.
Ook kijken naar de slaapjes overdag kan helpen. Als die te lang/onrustig/op het ‘verkeerde’ moment zijn, kan dat slecht slapen ‘s nachts in de hand werken.

Wat als je zijn speen aan een speendoekje vast maakt? Daardoor kan onze kleine meid van 6 maanden zelf haar speen vaak weer vinden en in doen. 

Even checken of er geen oorzaak is voor het wakker worden (tandjes, oorontsteking, Ed). Avondfles meer  dat vullend maken (bv papfles). Veel speentjes in bed (zoals hierboven beschreven) En als dat niet werkt gecontroleerd laten huilen (dus 3min-5 min-7min.)
Speen afbouwen doen wij pas bij 1 jaar omdat het beschermend tegen wiegendood werkt

Oh echt herkenbaar. Zit ik nu ook in met m'n 6 maanden meisje. Die van ons heeft sinds ze 5 maanden is moeite om zelf in slaap te komen. Ze duimde meestal, maar dat is ineens weg. Nu leg ik een speentje aan een knuffeldoek in der bed en overdag leg ik de speen in der hand zodat ze leert zelf te pakken. Ik moet er namelijk ook vaak uit voor de speen. En in de nacht wilt ze toch vaak een klein flesje. Hoop het wel te kunnen afbouwen. Verder zijn wij nu bezig met gecontroleerd huilen. Daar moet je wel erg consequent in zijn, is erg pittig. Maar hoop er baat mee te hebben.

Terug
Bovenaan