baby 6 maand vertoont opeens aggresief gedrag

<p>Hi dames!</p><p>mijn baby is over een weekje 6 maandjes oud. Nu vertoont ze sinds een aantal weken wat apart gedrag.. wanneer ze huilt is het echt krijsen.. als ze haar zin niet krijgt of opgepakt wil worden. Eerst was het gewoon ja huilen maar nu zet ze het echt op het gillen! Ik wordt er een beetje onzeker van.. wat doe ik verkeerd? En waarom vertoont ze zo aggresief gedrag?</p><p>ook wil ze niet meer in de maxi cosi blijven zitten, alleen als we aan het wandelen zijn is ze ok maar zodra ik stil sta of een winkel in ga wil ze er meteen uit en begint ze met huilen en uiteindelijk zo krijsen dat ik gewoon de winkel uit moet lopen.. </p><p> </p><p>snappen jullie er iets van? Graag tips! </p><p> </p><p>Xx</p>

Eerlijk gezegd klinkt dit voor mij niet agressief. Maar goed... dat is je vraag niet. Zou het kunnen dat ze wat meer deel wil uitmaken van de wereld en gefrustreerd is dat het haar nog niet lukt? Je zou kunnen proberen om haar te laten zitten in de wandelwagen. Zo kan ze lekker om zich heen kijken. Ik denk verder dus dat het een fase is. Succes!

Agressief is een kindje van 6 maanden idd nog niet.. zelfs als ze 2 zijn, zijn ze nog niet agressief.
Ik denk dat je kindje gewoon karakter krijgt! De ieniemienie babyfase ligt achter je, je kindje krijgt door wat ze wel en niet leuk vindt en laat dat merken door lekker te gaan gillen/huilen/aandacht vragen. En dat is juist in een winkel heel vervelend en dat voelt he ukje haarfijn aan, hoe klein ze ook nog is. En ze voelt dat jij er geïrriteerd/paniekerig ban raakt en ze krijgt haar 'zin' als je met haar wegloopt. Even laten krijsen mag best hoor, als er niks aan de hand is.. jammer dan! Ook als ze nog maar zo klein zijn moeten ze al leren dat ze niet altijd hun zin krijgen! 
Succes ermee, de komende maanden/jaren wordt dit alleen maar erger!!

Ik vind het geen agressief gedrag, maar herkenbaar gedrag. Mijn zoontje kwam op een gegeven moment ook in deze fase en nog steeds (nu ruim 9,5maand). Maxi cosi vindt hij verschrikkelijk en probeert zich er steeds uit te wurmen, want natuurlijk niet lukt. Bij ons helpt een speeltje aan de bovenkant vd maxi cosi goed. Ook hier was het met 5 a 6 maanden dat hij rechterop wilde zitten in de kinderwagen en zijn dat toen ook gaan doen en dat vindt hij geweldig. Als hij maar mee kan kijken en alles kan ontdekken. Daarnaast smijt hij ook met dingen als hij zijn zin niet krijgt, maar van het kdv heb ik begrepen dat dat normaal babygedrag is. Ik zou me er dus niet te druk om maken en gaan kijken wat de beste oplossingen zijn (bijv in zitstand in kinderwageb, speeltje aan maxi cosi etc)

Terug
Bovenaan