Baby 6 maand weigert ineens hapjes

<p>Hallo allemaal, </p><p>Onze klein man van 6 maand weigert ineens zijn fruithapje en groente hapje te eten. Dit is al een paar dagen zo. Normaal is hij er heel gek op, maar nu als hij 1 hapje binnen krijgt begint hij meteen te kokhalzen. </p><p>Fles drink hij wel goed leeg.</p><p>Is er iemand die dit herkent en wat hebben jullie toen gedaan? </p><p>Alvast bedankt. </p><p> </p>

Heb ik toevallig vorige week gehad met m'n dochter.  Wilde ook geen hapjes meer. Ik kwam erachter dat ze het liever zelf doet, dus stukjes neergelegd en dat ging er redelijk in. Nu een week verder wil ze ineens wel weer gepureerd. Kan ook te maken hebben met tandjes trouwens. Gewoon blijven aanbieden. Zolang hij z'n flessen goed leeg drinkt is het niet erg vertelde het cb mij. 

Onze zoon doet dit ook wel eens, terwijl hij over 't algemeen z'n hapjes erg lekker vindt. Ik zet zelf in op last van tandjes of verkouden, daar heeft ie op 't moment allebei last van namelijk.
Ik stop dan gewoon en probeer het op 't volgende hapjes-moment weer. Soms gaat alles er dan weer vrolijk in, soms ook niet. Ik ben van mening dat het leuk moet blijven. Ben bang dat als ik hem dwing, hij nare ervaringen op doet met eten. 

Tandjes zou hier misschien ook nog kunnen. 
Ik zet het voor, wil hij het niet dan probeer ik s avonds nog zijn groente hapje. Ook deze wil hij  niet. 
Ik probeer het dan de volgende dag gewoon weer. Ik dwing hem ook niet. 
Wel gister een soepstengel geprobeerd die ging er wel in. 

Terug
Bovenaan