Baby (6 maanden)constant bezig houden...!Wie nog meer??

Hi Mamma's,

Even heel benieuwd naar jullie reakties.
Ik werk 3 dagen en de twee dagen dat ik thuis ben  met ons zoontje van zes maanden valt het me op dat ik constant het gevoel heb dat ik hem moet entertainen. In de box; even leuk, maar na een klein  tijdje heeft hij het gezien, idem dito in de wipper, op het kleed op de vloer etc. etc. Heb soms het idee dat ik constant in de weer ben om onze zoon te vermaken. Is dit abnormaal? Wie heeft dit nog meer????En vooral; wie heeft er TIPS??(behalve gaan wandelen...ik bedoel meer in de richting van zichzelf langer vermaken)...
PS Hij heeft honderdduizend speelgoedjes, dus daar kan het niet aan liggen...(toch?)

Alvast héél erg bedankt!

Bolbuikie
 
Ja, als je steeds reageert, dan wordt het een gewoonte en leert hij niet zelf te spelen.
Lekker laten mopperen en niet te veel speelgoed geven. na een paar weken merk je gegarandeert verandering!
 
Jeeh wat een herkenbaar verhaal. Mijn zoontje is nu bijna 8 maanden maar hier precies hetzelfde. Ik werk ook 3 dagen en de andere dagen....ben ik hem aan het vermaken.
Hij heeft veel speelgoed maar hij vindt er geen reet aan.
eerst dacht ik dat het frustratie was omdat hij wou kruipen maar het lukte niet.
Nu kan hij kruipen en is het nog niet goed. Box vindt hij niet leuk. Op het kleed met speelgoed eigenlijk ook niet. Het liefst wil hij gedragen worden of in zijn chicco auto rondgereden worden.
En het ergste is.....hij gaat ook heel hard huilen als hij zijn zin niet krijgt. Hij komt bv achter me aangekropen en gaat zich dan tegen mijn been optrekken zo van 'mama pak me op'.

Ben zooo bang dat we het ook zelf hebben veroorzaakt want elke keer wint hij toch. Want ik vind het zo rot geluid en pak hem dan toch maar op.
Pff....vind het ook heel lastig.
Wij geven hem namelijk met veel liefde heel veel aandacht maar ik vind het gewoon super irritant als ik hem even neerzet en hij begint meteen te bleren.
Een kind moet toch ook eventjes alleen kunnen spelen.
Op de creche doet hij het ook.

Natuurlijk zijn er wel momenten dat het wel even goed gaat, maar meestal niet.

Lastig hoor.....misschien heeft iemand nog wel tips?

ps. hij is nu net heel erg ziek geweest dus dan is het een ander verhaal maar zodra hij weer helemaal beter is wil ik het wel op een of andere manier gaan aanpakken.
 
Hallo
ik begrijp het probleem maar geef je kindje ook de tijd om te leren even alleen te spelen. Hij is net een klein half jaar op deze wereld en er komt nogal wat op hem af. Hij  leert een heleboel en krijgt  enorm veel indrukken op een dag te verwerken. Daarnaast zijn het ook fases waar baby's/kinderen doorheen moeten. Vraag jejezelf af wat je eigenlijk van hem/haar verwacht. Wil je dat hij zich  5 a 10 minuten alleen kan vermaken of wil je meteen een half uur?

Alles in het leven moet worden geleerd dus ook dit. Kiekeboe spelletjes kunnen hierbij erg goed helpen. Zo leert je kindje  je kindje dat je wel in de buurt bent ondanks dat hij zij jou niet ziet.    Veel speelgoed kan overprikkelen, 3 a 4 stuks is meer dan genoeg.
Succes ermee en geniet vooral van je kind. Jou tijd komt echt wel weer!
 
Terug
Bovenaan