Baby 6 maanden drinkt opeens weinig

<p>hoi allemaal, </p><p> </p><p>Ik ben op zoek naar wat herkenning en hopelijk tips op het volgende verhaal: </p><p>Onze dochter is momenteel 6 maanden oud en de laatste week is er iets opvallends aan de hand. Ze drinkt veel minder dan normaal. Nu is ze sowieso niet een hele grote drinker, maar we zaten op een ritme van iedere 3-4 uur een flesje van 150 ml + 5 schepjes melk. Ze sliep dan 's avonds van 20 tot 23, kreeg dan een fles, sliep tot een uur of 5 en daarna moest ik haar echt wakker maken om naar de opvang te gaan. Maar...</p><p>Nu heeft ze vaak echter na 60 ml genoeg, en ik begrijp niet goed hoe dit komt. Ze plast goed, maar ze is snel ontevreden nu, dus vandaar dat ik wel wat hulp kan gebruiken.</p><p>We geven haar ook oefenhapjes (s ochtends fruit, 's avonds groente), maar dit doen we niet iedere dag (hangt even af van hoe moe ze is rond etenstijd en soms wil ze zelf niet eten). Eerst dacht ik dat ze misschien geen zin had in de fles doordat ze nog vol zat van de oefenhapjes, maar aangezien ze ook op de dagen zonder hapjes slecht drinkt, kan dit ook niet de oorzaak zijn.</p><p> </p><p>Gisteravond heeft ze 's ochtend wat banaan op, 's middags was appel, tussendoor wat flesjes. Tussen 18.00 en 19.15 uur heeft ze doperwten en aardappel gegeten, daarna nog een fles van 120 ml + 4 scheppen, en sliep van 19.30 - 23.15. Vervolgens begon ze heel hard te huilen (doet ze altijd als ze wil drinken), maar na 60 ml hoefde ze niet meer (begrijpelijk, ze had veel gegeten rond 19.00 uur). Maar, toen ze om 23.30 naar bed ging na de fles, is ze na wat sputteren gaan slapen, en om 1.50 was het weer feest: weer drinken (toen wel 100 ml). Vervolgens om 5.30 weer wakker en drinken. Ze is dan ook echt overstuur, tot dat de fles erin gaat, maar dan heeft ze dus snel voldoende, maar daardoor komt ze erg vaak achter elkaar.</p><p> </p><p>Ik heb dit gisteren op het consultatiebureau besproken, maar die zitten me dan glazig aan te kijken en meer dan 'tja' komt er niet uit. Heel vervelend. Ik snap heus wel dat ze geen hapklaar antwoord hebben, maar ik kan me niet voorstellen dat dit de eerste keer is dat ze zo'n verhaal horen.  Herkent iemand bovenstaande? </p>

Zeker herkenbaar!Ik ben zelf gaan vogelen en sorry dat ik het zeg... maar heb even een keer niet geluisterd naar alle knappe koppen van het consultatiebureau maar gedaan wat ik dacht dat goed was.Zo ben ik begonnen met pyamapapje van Bambix, gewoon een eetlepel toegevoegd aan zijn fles (bakje)... pap in bakje en vanaf een lepel geprobeerd te voeden. Dit werkte bij ons heel goed! Blijkt dat onze kleine het heel erg leuk vind om van een lepel af te eten. Ik werd ook gek van alle flessen die hij overdag dronk... althans... kreeg! Inmiddels is hij 8 maanden en zit er een vast patroon in.Als hij wakker wordt krijgt hij een flesje van 180/190 met 6,5 schep melk (ze mogen er best wat langer over doen hoor)... Rond een uur of half 10 krijgt hij zijn fruithapje... rond 12:00/13:00 uur zijn 2de flesje... tussendoor krijgt hij een soepstengel of nijntje koekje... tussen 14:00 / 15:00 uur krijgt hij zijn 3de flesje... en rond 17:00/17:30 uur krijgt hij zijn prakje. Lekker in bad... spetteren wordt hij lekker moe van whaha daarna nog even lekker rustig muziek luisteren of met mama/papa kroelen en onze kleine ligt uiterlijk 19:00 uur prinsheerlijk te slapen.Hopelijk heb je hier wat aan...Ik ben gewoon zelf gaan experimenteren en goed kijken naar zijn behoeftes.. 

Terug
Bovenaan