Baby 6 maanden en nog maaiende armen

Hoi,

Onze dochter wordt aankomende week 6 maanden. Heeft sinds (wij denken haar 4-5 maanden regressie) al heel veel onrustige nachten gehad. We merken wel dat dat een beetje over is maar ze blijft in de nacht onrustige armen houden. Wie herkent dit?
Wij hebben haar voorheen altijd ingebakerd (ook met fedde en kees slaapzakje) en daarn strak ingestopt maar dat is nu allemaal niet meer mogelijk. Door die blijvende maaiende armen moeten wij snachts nog vaak uit bed om even die armen weer onder het lakentje te stoppen en de speen er weer in te doen. Dan slaapt ze gerust weer verder. Maar dat is hooguit 1 a 1.5u.

Is dit gewoon een hele lange fase? Gaat dit vanzelf een keer voorbij? Of kan ik helpen door iets te doen?

Ik hoor graag ervaringen en/of tips.

Hoi!!

Herkenbaar hoor.. zeker in combinatie met een speen is dat hier fántastisch…..?

Mijn dochter is 7 maanden en slaapt nog gewoon in het slaapzakje van Fedde & Kees (die zou ik je dus nog wel aanraden). We gingen van een Pacco naar dit slaapzakje, nou dat was me een feest – lees: drama -. Nu gaat het sinds 2 maanden heel goed!

Ik weet dat kindjes tussen de 7-9 maanden pas écht goede controle krijgen over deze bewegingen.Dat klinkt laat.. zeker als je in je omgeving anders hoort, maar het is echt heel normaal! ☺️Zeker kindjes die al last hebben/hadden van maaiende armpjes. Ookal worden ze steeds meer gecontroleerd ipv ongecontroleerd… het écht rustig houden van de armen kan nog wel tot 8/9 maanden duren.. Nog eventjes volhouden..
Af en toe doe ik de ritsjes wat meer open om te oefenen, maar ze heeft het toch nog wel nodig..
Succes mama!

Kreeg voor onze dochter de tip van mijn zus een slaapzakje te gebruiken. Werkt super, want blijft bij gespartel gewoon op zijn plaats zitten ?

Heel herkenbaar!! Heb een kleine van bijna 11 maanden, en nu sinds een week slaapt deze zonder lakentje zowel overdag als snacht. Snachts was het ongeveer vanaf 9.5 maand dat het lakentje niet meer nodig was.
wat bij ons heel erg hielp is het lakentje echt goed strak onder het matras proppen en zorgen dat het stuk wat onder het matras ging ook nog eens door een spijltje van het ledikantje tegengehouden werd. We hadden denk ik wel geluk met een kleine die onder een lakentje heel rustig bleef liggen. (En ja, ook nog vaak genoeg eruit gemoeten om het lakentje weer goed te doen, maar hij werd sowieso geregeld wel 6 tot meer keer wakker per nacht)..
Overdag duurde het wat langer en slaapt hij nu zonder week zonder lakentje.
Het is dus een fase die echt voorbij gaat en dat geven ze zelf aan. Zodra hij in bed gelegd word rolt hij meteen op zn zij

Terug
Bovenaan