Baby 6 maanden flesje leren drinken ??!

<p>Hoii ,</p><p>mijn schatje krijgt nog borstvoeding maar merk dat soms een flesje echt handiger uit zou komen !! Wie heeft de gouden tip?? Ze moet er echt helemaal niks van weten namelijk , verse afgekolfde melk weet niet wat ze ermee moet. Beetje bijten in de speen van de fles maar meer ook niet ...</p><p> </p><p> </p>

Een Avent natural flesspeen eens proberen? Die schijnt gemaakt te zijn om soortvan "tepelgevoel" te geven. Maar heb er verder niet echt ervaring mee, omdat ons zoontje maar heel kort borstvoeding heeft gehad en snel gewend was aan de fles.

Het door een andere persoon laten geven dan jijzelf. Bijvoorbeeld je partner of de oppas en zorgen dat jij niet in de buurt bent! Of heb je dat al geprobeerd?

Ipv een fles zou je ook een tuitbeker zonder anti lek kunnen proberen. Dan stroomt het vanzelf in het mondje, maar uiteindelijk zal ze snappen hoe ze er uit kan drinken. Mijn dochter wilde ook weinig weten van de fles en met de tuitbeker ging het wel. Toen ze 9 maanden was kreeg ze een tuitbeker met anti lek en dat ging meteen goed. 

Onze zoon wilde ook niets van de fles weten. Wij zijn met drie maanden met de Camocup begonnen. Dit is een drinkbeker met een gootje. Inmiddels drinkt hij ook uit een tuitbeker zonder anti-lek. 

Ter aanvulling vanaf 3 mnd raken baby’s de automatische zuigreflex kwijt met als gevolg dat ze de fles of speen niet willen. Wij zijn daar slordig in geweest en tegen het eind van mijn verlof zijn we met de fles gaan oefenen. Dit liep dus op niets uit. Ik denk dat een tuitbeker of camocup handiger is om mee te oefenen. Gewoonweg, omdat ze niet weet wat ze met de fles aan moet. Succes!

Met een fles starten op 6 maanden geeft grote kans dat het niet meer gaat lukken. Er is geen speen die meer op de tepel lijkt en daardoor beter zou gaan, dit zijn marketingpraatjes. Soms is het wel zo dat een kindje de ene speen beter zou nemen dan de andere speen.
Ik zou zelf met 6 maanden niet meer teveel moeite in een fles stoppen, maar naar andere manieren kijken. Bijvoorbeeld cupje, lepelfles, 360 graden beker, rietjesbeker. Met 6 maanden kunnen ze hier al prima uit leren drinken.

Dank jullie wel !! 
inderdaad de fles is helemaal niet meer perse nodig. Heb nu verschillende soorten bekertjes gehaald en we gaan daar lekker mee oefenen. 
was meer omdat ik alleen maar haar kan voeden Het handig zou zijn af en toe een 'flesje' door een ander gegeven kan worden. Of als we uit eten zijn ect.. 

bedankt voor de reacties 

Terug
Bovenaan