Baby 6 maanden geen ritme hebben

<p>Hallo mama's</p><p>Mijn dochter is deze dondeddag 6 maanden oud. Ze is een blijde baby met al haar eigen willetje. Haar willetje heeft ze al zo erg dat er geen echte ritme in haar dag zit wat wij als ouders een beetje vervelend begint te worden. Dit is nu ong haar ritme:</p><p>Wakker worden tussen 5.30 en 7.00 dan soms wilt ze een fles soms niet, na 1 a 1 1/2 uur slaapt ze ruim een uurtje ( in me armen )</p><p>Rond 10.00 krijgt ze fruit met water, soms valt ze dan in slaap soms ook niet en dan slaapt ze meestal in me armen ik probeer haar dan op bed te leggen maar als ik dat doe dan krijst ze alles bij elkaar en is ze klaar wakker dit is zo met alle middag slaapjes.</p><p>Tussendoor probeer ik haar water te geven, soms krijgt ze thee of diksap.</p><p>Om 13.00 krijgt ze pap</p><p>Vaak valt ze in slaap tussen tussen 13.30 en 17.00 maar slaapt maar 20 a 45 min</p><p>Dan ergens tussen 15.00 en 17.30 drinkt ze soms wat melk met een beetje pap erdoor omdat ze dat beter drinkt</p><p>Om 18.00 krijgt ze groente, soms een potje soms zelf gemaakt, en water.</p><p>Dan ergens tussen 19.30 en 20.30 valt ze in slaap ( in onze armen ) soms ook niet. Om 21.15 krijgt ze de laatste pap fles en brengen we haar naar bed waar ze sinds een paar dagen begint te huilen als we haar in bed leggen.</p><p>Heeft iemand tips voor ons voor een beter ritme en zodat ze wel in bed slaapt in de middag? Ik word een beetje wanhopig en bang dat ze helemaal geen ritme gaat krijgen</p>

Dat van nog geem ritme klinkt bekend. Niet alles baby's hebben eem ritme. Hier na 8 maanden ook niet. Het is allemaal ongeveer. Het eten lijkt me best wel goed zo. Maar niet in het bedje willen slapen is verschrikkelijk. Hadden wij denk ik ook rond die tijd was echt een soort angst van mama ga niet weg en sliep ze ook in mn armen. Na 2 weken werd dit gelukkig weer beter. Maar weet niet of ze eerder ook niet in haar bedje wilde slapen? Ik zou zeggen hou vol, weet hoe slopend het is. En goed de slaap signalen volgend en wakker tijden aan houden!

Oehh , lijkt mij indd erg lastig ja.Wij hebben hier wel een aardig ritme denk ik :6.30/7.00 wakker en dan fles8.00 naar bed11.00 fles11.30 naar bed15.00 fles15.45 naar bed Alleen haar slaapjes zijn zooo verschillend ene keer 30 minuten dan 1,5 uur. Dat is wel eens jammer.Ik zou haar zoveel mogelijk in bedje leggen en dan om de zoveel minuten even bij haar gaan kijken zodat je haar gerust kan stellen dat je er wel bent.Maar misschien heb je dat al geprobeerd?Slaapt ze s nachts wel goed in haar bed ?

Ze heeft altijd tot nu toe overdag beneden/ in ons armen geslapen, als new born zag ik er geen kwaat in. Ik heb daar nu spijt van dat ik niet gelijk aan begonnen ben om haar overdag ook op bed te leggen. Maar ik blijf het nu ook proberen en soms lukt het dat ze op bed slaapt 

Meestal slaapt ze s'nachts goed maar soms zit er een nacht tussen zoals vandaag dan wordt ze rondd 3.00 wakker en wilt ze niet meer slapen in haar bed dus dan word het wakker blijven totdat ze eindelijk wel in slaap valtEn op bed leggen blijf ik er soms idd bij totdat ze in slaap valt

Klinkt erg pittig, vooral omdat ze alleen in jou armen wil slapen. Ik kan niet echt mee praten, onze zoon is bijna 8 weken. Wij proberen wel een vast ritme aan te houden qua voeding en merk dat hij hier zelf ook steeds meer in mee gaat. Een vriendin zei dat je 3 of 4 dagen moet doorzetten en kindjes daarna goed in hun eigen bedje willen slapen. Het waren echt 2 zware dagen/nachten maar daarna zag ze echt verbetering. Dus in eigen bedje leggen en om de zoveel tijd er heen gaan om te troosten. 

Ik probeer haar ook te trosten als ze in bed ligt maar ook een probleem is dat als je haar wilt trosten en een speen aanbied dan heeft ze al door dat ze niet opgepakt word en dan begint ze nog harder te krijsen en dan hoe fout ook dan pak ik haar uiteindelijk toch op

Als ik het zo lees denk ik dat je veel winst zal boeken op het moment dat ze zelf in haar bedje in slaap kan vallen. Dan kan ze ook haar slaapjes overdag wat langer maken. Wanneer ze even wakker wordt raakt ze niet in paniek maar kan ze zich nog even omdraaien en verder tukken. Het zal alleen wat moeilijker zijn en langer duren omdat je nu de fase ingaat waarbij de verlatingsangst krijgen .een pittige kluif dus. Maar kies een moment wanneer je zelf voldoende energie hebt om haar aan haar eigen bedje te laten wennen overdag. Laat haar of gecontroleerd huilen als je dat ziet zitten (werkte bij mijn dochter niet, iedere keer als ik kwam kijken begon het circus opnieuw) of blijf naast haar bedje zitten met eventueel je arm door een spijl. Kijk even wat werkt. Bij mijn dochter moest ik haar gewoon laten huilen en dat gaf snel verbetering, ik luisterde natuurlijk wel naar het soort huiltje, jammeren vond ik oké, hysterisch huilen niet. Maar goed, ze was toen 2,5 maand. Succes! 

Terug
Bovenaan