Baby 6 maanden huilt s avonds als papa der op bed legt

<p>Hoi allemaal !!</p><p>Een vraagje een baby’tje van 6 maanden die 1 dag in de week de hele dag met papa is wat super goed gaat. Drinkt , slaapt , speelt etc </p><p>Maar zodra papa haar s avonds op bed moet leggen is het mis! Nu doet hij dit ook niet heel erg veel ivm zijn werk is hij de avonden niet zoveel thuis. Maar het is al denk zo vanaf maand 3 dat ze helemaal over de zeik gaat als ik niet thuis bent en bij haar dus op bed moet leggen. Wat is dit toch ??? Zijn er meer mee bekend ??</p>

Mijn zoontje had dat ook, was er zo gewend aan dat ik er 's avonds was maar ik wilde ook wel eens naar de sportschool kunnen... gewoon vol blijven houden werkte bij ons. Papa is anders de hele dag door de aller allerleukste behalve als ik er 's avonds niet was. De eerste avond bleef hij huilen een anderhalf uur lang tot ik er weer was! Maar, nu is dat gelukkig over. Behalve als hij ziekjes is, want dan is het weer moeders beurt....

Ja! Ik weet niet meer precies hoe lang dat duurde. Wij hebben gewoon even doorgezet. Was een maandje ofzo. Ze moest er maar aan wennen want het zal wel vaker voorkomen dat ik er niet ben. Vond het wel vervelend voor mijn man. Al moetl ik wel eerlijk bekennen dat mijn man nogal flexibel is met de tijden en dat komt het ook niet echt ten goede... Hier hielp het dat hij zoveel mogelijk mijn stappen probeerde te volgen. Nu weet ze niet beter en is alles goed ☺️ tenzij ze ziek is inderdaad ?

Ik merk dat onze dochter er al vanaf het begin af aan moeite mee heeft, wanneer haar papa 1 avond per week naar oma is. (Mantelzorg)
Terwijl ik haar wel gewoon als altijd op bed leg, wil ze gewoon niet slapen als papa weg is. (Overdag is dat vreemd genoeg geen probleem gelukkig.)
Sommige periodes heeft ze er meer last van dan andere periodes.
Ligt denk ik dus niet aan hoe je partner het kind naar bed brengt.

Onze dochter deed dat het hele eerste jaar. De eerste 5 maanden ook overdag. Dat sleet toen wel. Maar de avonden pffff! En dat was bij ons niet ff doorzetten. Ze gilde echt net zo lang tot ik kwam. Ik ben een keer uit eten gegaan met een vriendin, zo van, dat moet toch kunnen! Ik kwam 22 uur thuis en toen was ze dus al 3 uur aan het gillen. Man ook helemaal in de stress. Ik heb eraan toegegeven. 
We hebben ook tussenoplossingen geprobeerd. Bijvoorbeeld dat pappa een tijdje samen met mij haar op bed legde. Of dat hij het deed met mij in de buurt, of juist ver uit de buurt. Of dat we exact dezelfde handelingen een tijd volgden. Het hielp allemaal niks. 
Ergens rond een jaar verdween het vanzelf en werd het juist leuk als pappa het deed. Toen konden we ook al meer uitleggen.

Rond 1,5 hebben we ook een aantal maanden gehad dat het mij in de nachten niet lukte weer bij haar weg te lopen als ze erg huilde en ik kwam sussen. Als pappa het deed was ze zo weer vertrokken. Dus daar kon hij zn hart weer ophalen ?

Terug
Bovenaan