Baby 6 maanden ineens krijsend wakker

<p>Goedemorgen,</p><p>Wil het hier ook eens proberen. </p><p>Volgende week is onze dochter 6 maanden. Sinds afgelopen zondag wordt zij rond 21:30/22/22:30 ineens krijsend wakker. Ze moet dan echt uit bed gehaald worden want is in blinde paniek. Soms in de nacht heeft ze dit ook maar dan is het met dr tut snel goed. </p><p>Niet te stillen en als ze stil is en je wil haar weer neerleggen dan begint alles opnieuw zodra ze merkt dat je haar weglegt. </p><p>Ze heeft zaterdag voor het eerst ergens anders geslapen en toen had ze dit 1 x maar was snel gesust. Het zal toch niet hier aan kunnen liggen?</p><p>Ze zit ook wel middenin een sprong en ik herken haar gedrag wel een beetje van de andere sprongen maar zo heftig...</p><p>Dit is trouwens overdag niet zo en nu ligt ze ook gewoon heerlijk te kletsen. Dat deed ze voorheen ook als ze in de nacht wakker werden sliep snel verder. </p><p>Iemand ervaring mee? De methode laten janken doe ik niet aan want ze is echt in paniek. Wel toen ze rustig was heb ik haar weggelegd en toen begon ze weer. Heb haar toen zo gesust en is ze van vermoeidheid in slaap gevallen. Vind het alleen zo zielig want ze krijgt overal vlekken, slikt moeilijk en melk van een paar uur terug komt omhoog. </p><p>Liefs L</p>

Ik heb het ook met mijn zoontjr gehad rond de 6 maanden.. en toevallig dinsdagavond weer, hij is nu 1. Ik haal hem ook uit ze bedje en probeer hem dan af te leiden met een speeltje of de uiltjes op zn slaapkamer muur. Meestal werkt dat en zo niet hou ik m even bij me. Die kleintjes zo in paniek laten liggen vind ik ook moeilijk. 

Ik heb het ook met mijn zoontjr gehad rond de 6 maanden.. en toevallig dinsdagavond weer, hij is nu 1. Ik haal hem ook uit ze bedje en probeer hem dan af te leiden met een speeltje of de uiltjes op zn slaapkamer muur. Meestal werkt dat en zo niet hou ik m even bij me. Die kleintjes zo in paniek laten liggen vind ik ook moeilijk. 

Ik heb precies hetzelfde met mijn dochtertje! En ze word over een week ook 6 maanden dus ik lees even mee! Ik had het op het kdv gevraagd en die zeiden dat het misschien al verlatingsangst kan zijn, dat ze snachts wakker schrikt van waar is papa of mama. Of dat het tandjes kunnen zijn. 

Herkenbaar hoor. Ik denk de sprong, dat was bij ons toen ook zo en heeft ongeveer 2 weken geduurd. En nu (9maanden) weer een aantal nachten gehad. Niet stil te krijgen en helemaal in paniek. Je kunt niets anders doen dan troosten en erin meegaan, hoe lastig dat soms ook is. Mijn zoontje heeft dit nu weer 4 nachten gehad en vannacht gelukkig een keertje rustig geweest

Ja hier ook idd! Mijn zoontje is 7 maanden. Gisteravond rond 22.00 uur. Echt paniek, zo zielig! Je kunt niet meer dan troosten tot ze weer rustig zijn.. Ik denk dat het hier met tandjes te maken heeft. Er sijn er nl weer 2 door aan t komen en hij heeft er beduidend meer last van dan bij de eerste 2 tandjes. 

Ze zit momenteel ook in de donderwolk van de sprong. Voor nu geef ik daar de schuld aan en hoop ik dat het volgende week voorbij is.
Liever vanavond al maar als het volgende week niet voorbij is dan ga ik toch wel even bij cb of ha navragen wat er anders kan zijn.
Ze kwijlt momenteel ook veel meer dan normaal en zit continue met haar vingers in haar mond. Gister ook weer een beetje spuitluier dus misschien ook wel tandjes waar ze gewoon last van heeft.
Zelf denk ik misschien ook al aan verlatingsangst. Vind het dan alleen wel gek dat ze dit niet doet wanneer we haar wakker in bed leggen maar ze na ongeveer 2 uur gewoon begint te krijsen. Ze heeft dan zelfs nog haar ogen dicht in bed.
Het 'mooie' is ook dat wanneer we weer poging doen tot wegleggen dat alles dan opnieuw begint haha.
Voor nu dan even niet meer dan haar troosten en daarna weer in bed leggen.
Dacht eerst ook aan honger maar dat is het niet. Ze is al 3 weken van de late fles af en gewoon zo moe met gapen en wrijven dat een fles er echt niet in gaat. Ben ook bang dat als ik dit weer ga geven ze hier dan weer afhankelijk van wordt.
Ze slaapt namelijk na een halfuur weer en dan gewoon tot 6 de volgende ochtend.

Wij hebben hetzelfde met ons zoontje van ruim 6 maanden.
Het lijkt alleen of hij dan niet goed wakker is maar wel helemaal overstuur. Wij proberen hem dan echt goed wakker te maken en dan te troosten en soms een klein beetje fles te geven en daar wordt hij rustig van en slaapt daarna ook direct verder.
Hopelijk heb je hier iets aan maar ieder kind is weer anders maar het is het proberen waard.

Terug
Bovenaan