Baby 6 maanden ineens onrustig snachts

Lieve mama’s,<br />Hier een lief jongetje van 6 maanden die vanaf 2 maanden doorslaapt van 20.00 tot 07.30.Nooit geen bijzonderheden gehad, heeel soms werd die wel eens wakker snachts, nou dan deden we klein flesje erin en sliep die weer lekker door.. die flesjes waren wel echt uitzonderlijk, het gebeurde haast nooit.<br />Nu sinds 2 weken word hij erg vaak snachts wakker, we maken dan alsnog een klein flesje maar slapen ho maar.. gewoon 2-3 uur aan een stuk wakker en als je hem niet oppakt blijft hij gewoon huilen..<br />Het is uiteraard erg vermoeiend voor ons maar ook voor hem. Hij krijgt 4 flesjes overdag, 2 van 180+6 en 2 van 210+7, die gieten we wel terug naar 205!<br />Hij krijgt al hapjes etc en ik heb niet het idee dat het honger is.<br />Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? En wat doen jullie om je kindje snel weer in te laten slapen??<br />

Wat vervelend dat het even niet lukt om te slapen! Het is wel herkenbaar hoor. Mijn dochter is 11 maanden en ze heeft het rond 7 en rond 10 maanden gehad. Gewoon uuuuren wakker snachts, maakte niks uit wat ik deed. Laatste keer was bij mij in bed nemen zelfs niet goed. Dan bouwde ze gewoon een feestje. En terug in eigen bed was huilen huilen huilen. Soms huilde ze gewoon door in mijn armen. Voeding werd boos weggeslagen. Maar tot nu toe is het steeds een periode van 3 a 4 weken en dan keert de rust weer terug. Heel zwaar vind ik die weken. 
Ik wijk hier gewoon niet af van normaal. Ik troost liggend, ga weg als ze rustig is, kom terug als ze weer huilt. Speentje, een aai. Wordt ze wel heel erg overstuur dan pak ik haar op, maar eenmaal rustig weer in bed. En dan natuurlijk direct gillen. Zeker als ik naar de deur loop. Wat helpt is dan niet direct terug lopen, maar in etappes de kamer uit. Dus zodra ze gilt even op de plek stil staan en met de stem sussen tot ze rustiger wordt, weer een stukje verder, evt buiten haar deur nog even sussen. Maar hier ben ik in die weken dus echt wel een uur of 3 zoet mee. 
Ik denk dat het tandjes zijn of verlatingsangst ofzo.

Hoihoi, ik heb een dochtertje van 6.5 maand en ik merkte dit ook. Een vriendin vertelde me wat meer eten en water te gaan geven overdag, en dat hielp! opgegeven moment zijn toe aan meer vast voedsel. Ik merkte snel verschil.

Terug
Bovenaan