Baby 6 maanden ineens overgeven

<p>Mama’s...</p><p>Onze zoon van 6 maanden spuugt sinds 2 dagen echt veel.(nooit gedaan)</p><p>Het is geen melk wat eruit komt maar echt overgeefsel (zn vaste voeding)</p><p>Nu heb ik de huisarts al gebeld maar hij krijgt voldoende vocht binnen, plasluiers zijn oke en hij is verder niet ziek.</p><p>Nu denk ik zelf dat hij wellicht teveel voeding krijgt.... wat is jullie schema en/of bedenkingen?</p><p>Dit is zijn schema:</p><p> </p><p>07.30 200ml opvolgmelk</p><p>09.00 potje fruit 6+</p><p>11.30 200ml opvolgmelk met wat stukjes brood zonder korst</p><p>15.30 200ml opvolgmelk</p><p>17.30 maaltijd potje 6+</p><p>19.15 200ml opvolgmelk</p><p> </p><p>Zijn eerste en laatste fles was eerst altijd 210 maar die heb ik al verminderd naar 180+6 omdat die het niet opdronk.</p><p>Ik vraag me dus af of het overgeven te maken heeft met misschien toch teveel melk voedingen?</p><p>Hij krijgt tussendoor ook wel wat water en soms een baby mais chipje ofzo..</p><p>Hij lijkt van het overgeven geen ‘last’ te hebben.. het is boeren en dan komt het eruit maar verder een hele blije baby.</p><p>Maar wil hem natuurlijk niet te vol proppen!!</p><p>Ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn!</p>
 
Tja, je zou kunnen proberen om de fles van 11.30 en 15.30 te verlagen naar 150cc? Dat scheelt al wel, want 180cc is een flinke maaltijd en je kindje eet al best goed vast voedsel zo te lezen?

Rond de 7 maanden gaat er sowieso een fles af, dan wordt het een fles om 7-13-19. Je zou eens kunnen proberen of je kindje daar al aan toe is?
Dan is het dus:
7.00 fles 180
9.00 fruit
11.30 brood
13.00 fles 180
15.30 baby chipjes, liga koek, cracotte ofzo
17.30 groente
19.30 fles 180

Dan heb je dus nog maar 3 flessen en dat scheelt behoorlijk. Misschien is je kindje er nog niet aan toe hoor, maar als hij al goed vast voedsel eet, is het het proberen waard! En hopelijk spuugt hij dan ook niet meer.
 
[quote quote=10439616]Tja, je zou kunnen proberen om de fles van 11.30 en 15.30 te verlagen naar 150cc? Dat scheelt al wel, want 180cc is een flinke maaltijd en je kindje eet al best goed vast voedsel zo te lezen? Rond de 7 maanden gaat er sowieso een fles af, dan wordt het een fles om 7-13-19. Je zou eens kunnen proberen of je kindje daar al aan toe is? Dan is het dus:7.00 fles 1809.00 fruit11.30 brood13.00 fles 18015.30 baby chipjes, liga koek, cracotte ofzo17.30 groente19.30 fles 180 Dan heb je dus nog maar 3 flessen en dat scheelt behoorlijk. Misschien is je kindje er nog niet aan toe hoor, maar als hij al goed vast voedsel eet, is het het proberen waard! En hopelijk spuugt hij dan ook niet meer.[/quote]
Thanks voor de tip! Hij eet al zn vaste voedingen inderdaad goed, alles gaat op. Ik ga maar eens proberen die 2 flessen naar 150 te verminderen en dan kijken hoe het dan gaat!
 
Misschien dat er tandjes aankomen? Mijn zoontje van nu bijna 8 maanden heeft de afgelopen 2 maanden best wat gespuugd.. komt blijkbaar door tandjes die doorkomen.
 
Terug
Bovenaan