Baby 6 maanden kijkt je nauwelijks aan

<p>Hoi hoi,</p><p>Mijn dochtertje van bijna 6 maanden was eerst  heel alert en wilde alles en iedereen in de gaten houden. Nu kijkt ze nauwelijks meer. Zelfs kijken naar haar tweelingbroertje doet ze niet. Terwijl hij heel graag haar aandacht wil. Wat ik ook doe, ze kijkt me gewoon niet meer aan maar lacht dan wel. Op een afstand kijkt ze vaak wel en lacht ook terug. Maar dat duurt niet heel lang. Ook het zichzelf aan kijken in de  spiegel doet ze niet. </p><p>Eerst brabbelde ze ook veel, nu is dat ook matig. <br /><br />Komt dit vaker voor bij babies of is dit juist zorgelijk? Heb binnenkort een afspraak bij het CB, maar ik was benieuwd naar jullie ervaringen. </p>
 
Rond de 6 maanden heb je ook een sprongetje. Misschien is het even wat veel voor haar en kiest ze er daarom voor om even wat minder energie te steken in contact leggen..? Je kan het sowieso bespreken met het CB, die weten daar veel meer vanaf?
 
Groetjes! 
 
Ik zou het inderdaad even aan het CB vragen. Soms heeft het met gehoorproblemen te maken (dan richten ze bijv een oortje ipv de blik op je) of iets in de ontwikkeling. Misschien is het ook een sprong oid. Zou me niet gelijk veel zorgen maken, maar wel goed dat je er alert op bent denk ik en anderen eens vragen objectief mee te kijken kan nooit kwaad.
 
Maar bepaalde ontwikkelingen kunnen toch niet zomaar weg vallen? Ik vind het best opvallend dat ze echt bijna niet kijkt en ook niet naar zichzelf in de spiegel. Sinds kort beweegt ze ook ineens met haar linker arm 
 
Ik durf het niet te zeggen, eerlijk gezegd. Misschien is ze gewoon zo druk de wereld aan het ontdekken dat ze jullie even minder interessant vindt om naar te kijken. Maar ik zou het even voorleggen aan iemand die mee kan kijken naar haar als geheel.
 
[quote quote=10348007]Maar bepaalde ontwikkelingen kunnen toch niet zomaar weg vallen? Ik vind het best opvallend dat ze echt bijna niet kijkt en ook niet naar zichzelf in de spiegel. Sinds kort beweegt ze ook ineens met haar linker arm[/quote]
Wat bedoel je met " beweegt ze ook ineens met haar linker arm"? Bewoog ze haar arm eerst niet ? 
 
Ja, ze was best laat met leren grijpen en begint dat nu een beetje onder de knie te krijgen. Sindsdien beweegt ze als ze bij me op schoot zit haar hele arm plus hand, dus ik vraag me af of dat komt omdat ze iets wil grijpen of dat het misschien iets met autisme te maken kan hebben? 
 
Terug
Bovenaan