Baby 6 maanden kijkt nog naar handjes

<p>Mijn zes maanden oude baby inspecteert nog graag zijn handjes. De fysio geeft aan dat deze fase normaal gesproken al voorbij moet zijn. Daardoor maak ik mij zorgen. Zien meer ouders dit bij hun baby?</p>

Die handen zijn natuurlijk ook geweldig ;) Hier een dochter van ruim 7 maanden die dit ook nog af en toe doet.. Naast al het andere wat ze inmiddels geleerd heeft ermee te doen. Persoonlijk zou ik me er niet al te druk om maken als je kindje zich verder normaal ontwikkeld qua hand/oog coördinatie enzo.. Maar ik ben natuurlijk geen expert!

Poeh... Mijn dochter is 19 maanden en staat nog regelmatig haar vingertjes te bestuderen. ?
Ik denk dat het meer om het totaalplaatje gaat. Als hij wel dingen kan vastpakken en leert om zijn handjes te gebruiken. Dan is er niet veel aan de hand toch. En elk kindje gaat op zn eigen tempo hoor. Die milestones kunnen zo verschillend zijn van kind tot kind. 

Mijn dochter van 3,5 jaar heeft gisteren zeker 10 minuten naar haar voeten zitten staren. Daarna kwam de opmerking "mama, ik heb hele gekke tenen". Als de ontwikkeling op andere gebieden normaal verloopt, dan zou ik me geen zorgen maken. 

Terug
Bovenaan