Baby 6 maanden moeite met slapen

<p>Is de 6 maanden slaapregressie aangebroken? Onze kleine man sliep al een paar weken door van 19.00/19.30 tot 6.00/6.30. Op een gegeven moment kwam hij weer voor een nacht voeding. Prima, geen probleem. </p><p> </p><p>Maar nu is dat weer voorbij, alleen word hij nu iedere dag om 5 uur wakker ?‍♀️ Vandaag dan 6 uur, maarja dat komt door de klok. </p><p>Dutjes gaan helaas ook niet meer echt goed. In slaap komen is een ramp, terwijl hij eetst makkelijk in slaap viel. Ook worden ze korter terwijl hij eerst makkelijk de tijden aan kon houden. </p><p>Hoe kan het dat hij opeens om 5 uur wakker is? Honger is het niet, hij kan hierna nog bijna altijd zeker een uurtje gewoon brabbelen of zich vermaken. Gister avond heb ik hem om 20.00 in bed gelegd, in de hoop dat hij ook een half uurtje langer zou slapen maar helaas. Ik heb zelf wel het idee dat het begonnen is sinds we met voeding 2 zijn gestart. Dus hij krijgt minder melk maar dat word aangevuld met meer vaste voeding. </p><p>Hoe krijgen we ons ritme terug, hoe zorgen we dat de dutjes weer goed gaan en dat hij langer slaapt in de ochtend? En weer door slaapt zoals eerst? Ik heb geen idee wat er gebeurd is waardoor het nu opeens zo veranderd is!</p>

Het schijnt dat later naar bed brengen niet helpt. Hoe zien je dutjes er overdag uit? Ik heb mij laten vertellen dat kindjes van deze leeftijd overdag zo'n ruime 3 uur slaap nodig hebben, uurtje in de ochtend en twee in de middag plus een kleine powernap van een kwartiertje rond 16.30. Dan tussen 18.30 en 19.00 naar bed.
Heb zelf ook een vroege vogel vanaf het begin, maar juist de laatste dagen is het vaker na 0600 u dan ervoor. Precies andersom dus. 

[quote quote=10306398]Het schijnt dat later naar bed brengen niet helpt. Hoe zien je dutjes er overdag uit? Ik heb mij laten vertellen dat kindjes van deze leeftijd overdag zo’n ruime 3 uur slaap nodig hebben, uurtje in de ochtend en twee in de middag plus een kleine powernap van een kwartiertje rond 16.30. Dan tussen 18.30 en 19.00 naar bed. Heb zelf ook een vroege vogel vanaf het begin, maar juist de laatste dagen is het vaker na 0600 u dan ervoor. Precies andersom dus.[/quote]
We houden deze tijden inderdaad ook aan! Alleen omdst hij dr dutjes de laatste tijd niet meer 'uitslaapt' komen we wat in de knoei en geen idee hoe we dat moeten oplossen ?‍♀️

We hebben hier zo'n zelfde fase gehad. Dochter omn5 uur wakker. Soms hielp het om even wat te laten drinken en dan terug in bed te leggen maar vaak ook niet. Het was hier er fase die uiteindelijk vanzelf voorbij ging. En waar het aan ligt? Geen idee.. 

[quote quote=10306429]We hebben hier zo’n zelfde fase gehad. Dochter omn5 uur wakker. Soms hielp het om even wat te laten drinken en dan terug in bed te leggen maar vaak ook niet. Het was hier er fase die uiteindelijk vanzelf voorbij ging. En waar het aan ligt? Geen idee..[/quote]
Dan hoop ik dat dit inderdaad ook een fase is! Zou met de 6 maanden sprong te maken kunnen hebben, maar dan loopt hij wat achter want deze zou hij al gehad moeten hebben ?

Bij ons is het vanzelf over gegaan, lijkt het.... Onze dochter is vorige week 6 maanden geworden.
Eerst werd ze om half zes wakker, dat werd steeds vroeger, op het dieptepunt kwart voor vijf ? 
We lieten haar dan liggen tot 6 uur. 
Inmiddels is dat vanwege de zomertijd dus 7 uur, dat voelt een stuk beter! En de afgelopen twee ochtenden werd ze dus ineens weer om 7 uur wakker. Wij hebben niets anders gedaan. Dus.... Wij hopen nu heel erg dat ze dit volhoudt ??

Als iemand het weet mogen ze het mij ook vertellen ? onze dochter wordt vaak wakker snachts.. en om 04.00u klaar wakker met vertellen. Ze heeft geen honger want dat laat ze ons wel duidelijk merken. We pakken haar nu maar na 30min proberen in slaap te komen in ons bed en dan slaapt ze letteelujk tot 08.00u.... en als we haar in haar bed laten liggen kan ik elk uur vanaf 04.00u uit bed komen voor haar speentje.. en dan is ze om 06.00u klaar wakker. Ze moet nog 5 maanden worden en ze doet dit al een dikke maand...

Terug
Bovenaan