Baby 6 maanden oefenhapjes

Hoi!

Mijn zoontje van inmiddels 6,5 maanden krijgt al 2 weken lang elke dag een groentehapje om te oefenen. (Met 5 maanden gaf ik hem af en toe een hapje, maar dat was helemaal geen succes en ben ik er ook mee gestopt)Ik merk dat hij vooralsnog niet geïnteresseerd lijkt te zijn in de hapjes. Ze gaan er echt met veel moeite in. Ik heb al geprobeerd dezelfde groentes 3 dagen aan te bieden etc. Hebben meerdere ouders dit gehad? Ik ben benieuwd hoe andere dit hebben ervaren! Ik weet dat het ook korttijd is en dat hij er echt wel even aan moet wennen. Vind het toch wel spannend, want om me heen zie ik kindjes van dezelfde leeftijd die al verder zijn met de groentehapjes en er gek op zijn.. tips zijn ook welkom!

Bij ons was het hoe smeuïger (melk of boter toevoegen), hoe beter het naar binnenging. Maar onze dochter wilde ook zelf heel graag mee eten. Ze keek met 3 maanden al het eten uit onze mond.
Misschien eerst met dingen als appelmoes proberen als groente niet zo goed gaat? Of juist brood korstjes knabbelen?
Ik weet dat officieel wordt aanbevolen met groente te beginnen. Maar als dat niet goed werkt voor jullie, vooral van strategie veranderen.

Wat Essil ook zegt, je kunt ook met iets zoeters beginnen. Baby’s hebben natuurlijk lange tijd alleen maar lekkere zoete melk gedronken, dan is een groentehapje ook wel heel gek ineens in hun mondje. Bij ons zoontje gingen ook niet gelijk alle soorten groenten erin. Wat je ook kunt proberen is bijvoorbeeld wortel gemengd met zoete aardappel of juist zoete aardappel met een andere groente. En ook hier moest het lekker smeuïg zijn.

Laatst bewerkt:
Voor sommige kinderen is 3 dagen nog best kort. Je zou ook eens kunnen proberen een week dezelfde smaak aan te bieden. Zoete groenten als wortel, pompoen, gaan vaak het beste. Ik zou nog even niet gaan mengen met aardappel etc. Ze moeten eerst de losse smaken leren kennen.

Wat Essil ook zegt, je kunt ook met iets zoeters beginnen. Baby’s hebben natuurlijk lange tijd alleen maar lekkere zoete melk gedronken, dan is een groentehapje ook wel heel gek ineens in hun mondje. Bij ons zoontje gingen ook niet gelijk alle soorten groenten erin. Wat je ook kunt proberen is bijvoorbeeld wortel gemengd met zoete aardappel of juist zoete aardappel met een andere groente. En ook hier moest het lekker smeuïg zijn.
Dank voor je reactie. Zoete aardappel gaat er helaas ook nog niet echt in. Wellicht dat ik het smeuig moet maken met vleugje moedermelk of boter. Dank voor je tips!

Bij ons was het hoe smeuïger (melk of boter toevoegen), hoe beter het naar binnenging. Maar onze dochter wilde ook zelf heel graag mee eten. Ze keek met 3 maanden al het eten uit onze mond.
Misschien eerst met dingen als appelmoes proberen als groente niet zo goed gaat? Of juist brood korstjes knabbelen?
Ik weet dat officieel wordt aanbevolen met groente te beginnen. Maar als dat niet goed werkt voor jullie, vooral van strategie veranderen.
Dank voor je reactie! Appelmoes heb ik vandaag geprobeerd nav je reactie en dat is ook geen succes. Hij is er nog gewoon niet geïnteresseerd in lijkt wel. Brood heb ik nog niet geprobeerd. Wellicht dat ik moedermelk of boter erbij moet doen om het lekkerder te maken voor hem.. dank je voor de tips!

Voor sommige kinderen is 3 dagen nog best kort. Je zou ook eens kunnen proberen een week dezelfde smaak aan te bieden. Zoete groenten als wortel, pompoen, gaan vaak het beste. Ik zou nog even niet gaan mengen met aardappel etc. Ze moeten eerst de losse smaken leren kennen.
Dank voor je reactie. Ik ben me er idd van bewust dat het ook langer kan duren om te wennen aan bepaalde smaken. Zelfs de zoetere groentes gaan er moeilijk in helaas.

Misschien wil je zoontje wel zelf eten? Mijn dochter doet het namelijk allemaal heel graag zelf haha. Als ik niet oplet zit haar handje overal in om het zelf te pakken. Wij leggen het voor haar neer dan kan ze het zelf pakken, beetje rommelen en uiteindelijk beland het in haar mond.

Je hebt bijvoorbeeld de kleintjes methode of de rapley methode of in Amerika noemen ze het baby led weaning. Misschien dat dit wel lukt?

Succes in ieder geval!

Terug
Bovenaan