Baby 6 maanden onrustig drinken

<p>Hallo,</p><p>Mijn kleine man (6 maanden nu) drinkt heel onrustig sinds een aantal weken. Hij maait veel met z'n armen daarvoor moet ik een knuffel boven z'n hoofd houden en ik moet z'n benen inwikkelen om hem te laten drinken. Hij is zo snel afgeleid en alles is interessanter dan drinken. Heel vermoeiend??.</p><p>Is dit herkenbaar?</p>

Op rustige plek de fles geven zonder iemand om je heen.

Ik doe bvb op de slaapkamer en dan drinkt me meisje ook gewoon en ik hou een handtje vast en de andere achter me langs

Ja zeker herkenbaar en heel vermoeiend!! Hier Begon het ook rond 5 maanden en is het helaas nooit beter geworden. Baby is nu 10 maanden. Ik heb zo mijn manieren gevonden om hem te laten drinken.
Speeltje in de hand is standaard, soms 2 speeltjes, in elke hand 1 haha. anders drinkt hij gewoon niet. En elke dag moeten we een nieuw 'interessant' speeltje vinden. Soms ook halverwege de fles.... Kan trouwens van alles zijn, hij is al tevreden om met de dop vd fles te spelen of met mij ketting bijv. Hij moet gewoon met iets bezig zijn.
Het hielp ook een tijdje om hem niet op schoot te houden maar op een kussen op de bank of in de wipstoel te leggen, waar hij dus die bewegingsvrijheid voor zijn armen en benen had, maar wel dronk.
Ook helpt inderdaad een rustige omgeving. Soms dronk hij echt alleen pas wanneer ik in de kamer zat met de gordijnen dicht.
Ik snap de vermoeidheid, succes!

Hier ook heel herkenbaar! 
Mijn man moet echt z'n mond houden als ze probeert te drinken, anders is het meteen omkijken en drinken ho maar... Op de opvang laat ze ook regelmatig 50 of 60cc staan, veel te veel interessante dingen om haar heen!
Die maaiende armpjes begonnen bij ons rond 5 maanden. Meestal pakt ze m'n trui of haar eigen voetjes beet tijdens het drinken. Vaak probeer ik haar handjes vast te houden, dat helpt wel iets. Ik geef borstvoeding en ik voed het liefst liggend op bed, dan heeft ze de minste afleiding. 

Op een rustige plek voeden doe ik al. Mijn man mag ook echt niet praten haha. Eerst dronk hij wel hele flessen. Nu duwt hij de fles eruit na 50cc en houdt dan z'n lippen stijf op elkaar. Hij zit wel midden in sprong 5. (Bijna 26 weken)

Mijn zoon is op dit moment 8 maanden en wij hebben dat probleem al sinds week 10 helaas :). Hij kon al vanaf het begin heel goed aangeven wanneer hij vol zat (met zijn tong de fles wegduwen is een teken dat hij vol zit).
Hij is super snel afgeleigd, had hij al vanaf het moment dat hij geboren was. Op een gegeven moment ben ik zijn flesje gaan geven in de keuken in zijn stokke tripp trapp new born set, voor het raam, zodat hij lekker naar buiten kon staren. Op een gegeven moment werkte dit niet meer, dus toen voor de tv een flesje gaan geven zodat de focus daar was. 
En zo probeer ik elke keer weer wat anders, ik probeer het niet te stil te houden, hij drinkt wel wanneer hij honger heeft en anders word elke fles een strijd. De ene dag drinkt hij meer dan de ander, hij laat soms wel eens 130 staan.
Kindjes voelen heel goed aan als je zenuwachtig bent om een fles te geven omdat je wil dat het leeg gaat, probeer het een beetje los te laten, ze drinken echt wel wat ze nodig hebben!!

Terug
Bovenaan