Baby 6 maanden opgezette lymfeklier

<p>Ik ben benieuwd of iemand dit herkent. </p><p>Afgelopen zondag ontstond er ineens een zwelling op het achterhoofd van mijn dochter (bij de aangrenzing van de spier naar de nek).  We hebben na een paar uur de huisartsenpost gebeld die ons aan raadde om het een paar dagen aan te kijken aangezien ze vrolijk en alert was en goed dronk. </p><p>Omdat het niet wegging ben ik woensdag naar de huisarts gegaan en die constateerde een zwelling van haar lymfeklier en schreef een zalf voor omdat ze eczeem in haar nek heeft (niet ernstig). Maar dan moest de zwelling wel met twee dagen minder worden en anders vandaag terugkomen. </p><p>De eczeem plekken waren vanochtend zo goed als weg, maar de zwelling van haar klier niet. Dus weer naar de huisarts gegaan en doe verwees me meteen door naar het ziekenhuis waar ze nu a.s. Maandag een echo krijgt. </p><p>Ze is vrolijk, maar slaapt meer als gebruikelijk en heeft af en toe wat verhoging. </p><p>Op het internet vind ik niet veel over baby’s en lymfeklieren. Ik weet dat ik het beter niet moet googelen en maandag moet afwachten. Maar maak me best zorgen en hoop eigenlijk op wat verhalen van herkenning. </p><p>Groetjes Carr</p>
 
Kan me niet voorstellen dat haar lymfklieren opgezet raken door eczeem...mijn dochter heeft als baby ook flink eczeem gehad, maar geen opgezette klieren. Zo ook nu bij mijn zoontje van 5.
 
 Het kan vanalles zijn. Virusje, tanden die doorkomen... wanneer is ze voor het laatst gevaccineerd? Want ook dat kan een reactie zijn van het lichaam. 
 
De reden dat de arts daaraan dacht is omdat eczeem een ontsteking is aan de huid en klieren daarop kunnen reageren (uitleg arts). Haar eczeem plek zit vlak onder de klier.
Haar laatste vaccinatie is nu ongeveer 1,5 maand geleden en voorlopig de laatste. 
 
Is dat de bmr geweest? Die kan lang door sudderen... (levend vaccin) 
bij dktp zal het nu niet veel meer doen vermoed ik. 
Maar ik zou me niet al teveel zorgen maken. Bij die kleintjes is het immuunsysteem zo hard aan het werk. Pikken overal virusjes op. Als ze verder niet ziek is en gewoon vrolijk.
 
Terug
Bovenaan