Baby 6 maanden slaapt alleen rustig tussen ons in

Wie herkent dit? Onze meid van 6 maandjes slaapt sinds kort mega onrustig in haar eigen bedje. We leggen haar altijd rond 19u in bed en sinds een week wordt ze na 20u al ieder 30min a uur wakker. Maaiende armen, zelfs krabben aan het hoofdje. Slopend! Nu leggen wij al een paar dagen een nestje tussen ons in bed en daar slaapt ze wel rustig. Wij doen dit meestal na middernacht omdat wij anders zelf kapot zijn. Dan wel, Zonder maaiende armen! Verwen ik haar hier nu mee? Zal ze straks niet meer in eigen bedje willen liggen? Of kan dit geen kwaad? <br />Ze is sinds die week ook al vrij hevig verkouden. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Ook geen tandjes te bekennen.

Hoe doet ze het in hetzelfde nestje in bed? Dat zou je kunnen proberen. Verder leven wij ook volgens het principe; liever allemaal slapen in 1 bed, dan allemaal niet in ons eigen bed. Onze zoon van 9 maanden slaapt dan ook meestal in ons bed, maar soms leg ik hem, inclusief mijn kussen, in zijn bed en slaapt hij wel. Na 9 maanden niet slapen, durf ik dat..

Mijn zoontje heeft van 15 mnd tot 26 mnd ofzo tussen ons ingeslapen vanwege verlatingsangst. Ook met de gedachte van.. beter slapen we allemaal en blijkbaar heeftie die geborgenheid nodig. Als ze 16 zijn willen ze dat echt niet meer dus komt sws goed :)Mijn zoontje ging op een gegeven moment niet meer slapen tussen ons in maar feesten. Toen iedere keer bij m blijven zitten tottie sliep alstie wakker werd. En inmiddels slaaptie graag in zn eigen bed weer. Je kunt ook eens "liefde van een moeder" opzoeken. Ze heeft een site en insta pagina. Ze is slaapcoach maar met n hele fijne kijk erop. Ze geeft dan ook aan dat je een klein kindje nooit verwend met bij je nemen maar daarmee juist een hele goede band opbouwt.
Sws als jij er geen probleem mee hebt, is er geen probleem!

Oh wat een fijne berichten om het zo te lezen. Het voelt namelijk dubbel omdat je zove verschillende verhalen leest. Maar wij slapen idd beter als zij ook beter slaapt. Dus met dat nestje tussen ons in is zoveel meer ontspannender.
Hebben dit echt al 2 maanden zo volgehouden (continu naar haar toe om het half uur), maar de koek is op haha. Bedankt coor de stimulerende en nuchtere berichten. Dan voel ik me minder schuldig.

Ons dochter (nu bijna 9 maanden) deed het ook tussen 3 en 6 maanden. Wilde niet in haar eigen bedje slapen, alleen tussen ons in. Hetzelfde verhaal: Maas blijven liggen tot dat ze in slaap viel anders ging ze echt niet slapen. Toen ze 6 maanden werd (en we waren aan het logeren bij oma en opa want anders makte ze haar zus wakker) ik heb haar twee nachten laten huilen (ongeveer 20 min), wel in de beurt gebleven en continu de speen en haar knuffel gegeven tot dat ze in slaap viel. Sinds toen slaapt ze gewoon weer in haar eigen bed, valt zelf in slaap zonder problemen. 

Onze zoon van 5 maanden slaapt ook altijd bij ons in bed vanaf de 1e keer dat hij wakker wordt snachts. We weten dat we anders de rest vd nacht om de zoveel tijd op moeten staan. Mijn moeder vertelde me dat ze ons ook veel in bed heeft gehad toen we baby waren en dat het nooit een probleem is geweest om in ons eigen bedje te slapen toen we iets ouder waren. Laat je niet gek maken door de zogenaamde "regeltjes" van slaap coaches etc. Doen wat voor jullie werkt !

Wat vervelend dat ze zo vaak wakker wordt! Jullie zullen wel moe zijn.
Het kan zijn dat je he kindje nu ' leert' dat als ze wakker wordt ze bij jullie in bed mag. Het kan ook zijn dat dit is wat ze nu nodig heeft.
Ik denk dat het voornamelijk belangrijk is om je af te vragen of je het zelf een probleem vindt? Als je het zelf niet erg vindt dat ze tussen jullie in slaapt dan zou ik het zeker zo laten want dit is wat voor jullie werkt. Wil je er vanaf, dan zal je je kindje moeten helpen bij het in haar eigen bedje blijven en slapen.
Op insta deel ik tips rondom slaap. Als je interesse hebt: @meerslaapkinderslaapcoach
Liefs, Merel

Terug
Bovenaan