Baby 6 maanden slaapt niet

<p>Ik ben even ten einde raad, vandaar dit topic. </p><p>Onze zoon (over 1,5 week 6 maanden) slaapt sinds een week echt heel beroerd. Volgens 'oei in groei' zit hij in sprong 5 en dat is aan 'm te merken. Als hij niet in een sprong zit, is hij een super tevreden, vrij makkelijke baby. Kan zichzelf best goed vermaken, lacht veel, drinkt goed en slaapt overdag over het algemeen prima en 's avonds en 's nachts altijd goed.</p><p>Nu begonnen er een paar weken geleden tandjes te rommelen en begon sprong 5. Dat was aan 'm te merken. Overdag slapen ging slechter en 's avonds soms ook maar vaak kregen we 'm nog wel een slaap gewiegd. </p><p>2 weken geleden zijn we in het ziekenhuis geweest voor een koemelkallergie test. Hij heeft die dag zeer waarschijnlijk koemelk gehad. Daarvan werd hij ook wat onrustig, maar het was nog wel op te lossen met een beetje wiegen. Vorige week heeft hij 2 dagen griep gehad en sindsdien gaan de avonden slecht. Waar hij voorheen 's avonds binnen 5 minuten in slaap viel, helpt nu wiegen ook niet meer. We wandelen nu noodgedwongen met hem 's avonds. Alleen dat werkt nog. Als dat alles was, was het niet zo'n probleem, maar ook 's nachts wordt hij nu weer wakker voor een voeding en overdag is het ook alleen maar mopperen en vooral niet slapen. Het tandje is inmiddels door, maar ik denk dat er misschien nog een tweede rommelt. </p><p>Ik ben echt doodop inmiddels. Het slaapgebrek en humeur van mijn kleintje maken mij ook niet gezelliger. Het huilen staat op 't moment nader dan 't lachen en ik merk ook dat ik veel minder kan hebben waar ik normaal echt engelengeduld heb. </p><p>Ik merk ook dat ik steeds maar weer hoop dat 't vandaag beter wordt en elke dag sta ik op met goede moed, maar voel me dan elke keer weer een soort van teleurgesteld dat 't niet zo is. Niet dat ik teleurgesteld ben in mijn kleintje hoor. Hij kan er ook niets aan doen. Voor elke dag dat ik met hem doorbreng, maak ik leuke plannen. Wandelen, lekker samen spelen etc. Maar na 2 uur met een mopperend, huilend kind om mijn arm heb ik daar dan ook geen zin meer in. Ik voel me daar dan erg slecht over.</p><p>Ik hoop dat iemand een goed advies of gouden tip heeft, want ben aan 't eind van mijn latijn, heb zere armen en rug van het wiegen en voel me verdrietig. </p>

Tja, t is heel vervelend maar 'gewoon' een periode waar je doorheen moet, er zullen er nog wel meer volgen de komende maanden. Het gaat allemaal voorbij en dan staat de volgende sprong/periode alweer voor de deur. Het kost soms gewoon enorm veel energie, zeker als het s nachts ook doorgaat. Mijn dochter heeft dit ook gehad, met 8 maanden had ze soms nog een voeding nodig s nachts.. heel vermoeiend, ik was er ook geïrriteerd onder.. maar het moet maar! En het gaat voorbij! (tot aan het volgende sprongetje :p)

Ja, daar heb je ook gelijk in. Alleen deze fase is wel erg zwaar. Ik dacht dat ik de vorige sprong heftig vond, dat was nog niets vergeleken met deze.
Nu is er ook wel vanalles tegelijk gebeurd: kma test, tandje, ziek zijn, kunnen rollen. Het is vooral voor onze zoon ook niet makkelijk.
Hopelijk gaat 't snel voorbij! 

Terug
Bovenaan