Baby 6 maanden slaat zichzelf nog steeds wakker

<p>Hallo mama's,</p><p>Mijn zoontje is bijna 6 maanden en groeit bijna uit de puckababy. We proberen af en toe met z'n armen los te laten slapen maar dit is helaas nog geen succes. Dikke winterslaapzak, fedde en kees slaapzak en lakentje. Overal weet meneer met z'n handen bij de speen te komen om deze er uit te wippen en dan gaat hij huilen. Ook blijft hij in z'n oogjes wrijven als hij er bij kan. Zodra we z'n armen vasthouden valt hij in slaap dus het is echt nog eens stukje onrust. Maar ik heb ook nog een peuter rondlopen en kan dus niet bij elk slaapje de tijd nemen om hem in slaap te krijgen alleen savonds als mijn man thuis is doen we dit. Op z'n buik slapen wil hij niet. Hij draait direct naar z'n rug als ik 'm in bed op z'n buik leg. </p><p>Wellicht zijn hier nog tips die ik zou kunnen toepassen? En zijn er meer kindjes die dit nog hadden rond deze leeftijd? En wanneer is dit minder geworden? Ik ken dit totaal niet namelijk, mijn oudste sliep met 3 maanden in een gewone slaapzak en wilde ook nooit een speen dus dat was een stuk makkelijker ?</p>

Klinkt alsof je al veel geprobeerd hebt. Misschien helpt het als je je kleine toch een beetje zelf op zoek leert te gaan naar de speen als hij hem eruit wipt. Doekje eraan doen met herkenbaar stofje (ik heb bijv van koeka een doekje die niet zo groot is en fijn werkt) en even boos laten zijn als hij z’n speentje eruit gooit. Ik heb ook 3 speentjes met doekje in het bedje zodat als er eentje naast valt, er altijd nog wel een te vinden is. Kans is groot dat na een minuut of 5 mopperen je kleine vanzelf alsnog op zoek gaat naar z’n speen en het een beetje leert zelf op te lossen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet van je kindje zomaar laten huilen (zeker niet voor 6 maanden), maar als verder niks werkt zou je misschien kunnen proberen toch de wekker op 5 of 10 min te zetten en het even te laten gaan voordat je gaat helpen.

Terug
Bovenaan