Baby 6 maanden snachts onrustig

Beste leden,

Mijn mannetje van 6 maanden oud heeft eigenlijk nooit doorgeslapen sinds hij op deze wereldbol is gekomen . Langzamerhand begin ik het feit toch te accepteren dat hij geen slapertje is. Hij begint zijn nacht vaak tussen 21:00-21:30. Hij slaapt dan meestal 4 en (heel zelden) 5 uurtjes door. Vanaf dat moment wordt hij wakker voor een voeding en slaapt weer lekker verder. Om de 3 uur wordt hij daarna weer wakker, totdat hij “echt” wakker is.

Maar wat bij ons is opgevallen, is het feit dat meneertje in de nacht echt meteen huilend wakker wordt (hetzij voor zijn speentje of voeding of een vieze luier). Maar wanneer hij in de ochtend “klaar wakker” is om de dag te beginnen, huilt hij niet zodra hij wakker wordt. Hij speelt dan lekker vrolijk in zijn bedje tot we hem oppakken. Maar de uren dat hij daarvoor wakker wordt (in de nacht en ‘s ochtends vroeg) weer wel. Hij rolt ook al om in zijn slaap, maar alleen nog naar zn buik en dan slaapt hij gewoon verder. Ook op zijn rug slaapt hij gewoon verder. In elke slaappositie wordt hij huilend wakker, zodra hij wakker ‘moet’ worden.

Heeft iemand dit ook gehad bij haar of zijn kindje? Ik vraag me oprecht af of ik iets over het hoofd zie. Vieze luier, krampjes, speentje, honger.. daar letten we al goed op. Maar wat het nog meer zou kunnen zijn? .. Wij hebben echt geen idee! Zou het een angst kunnen zijn?

Ben benieuwd naar ervaringen.

Is ergens wel logisch, ik vind het ook niet fijn ergens wakker van te worden als ik nog moe ben. Ik dacht toch dat dat vrij normaal is voor baby's.
Wel heel zwaar voor jullie dat hij nog niet wat langer doorslaapt.

Terug
Bovenaan